بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
در انتظار مسکن ۱۰ تایی وزیر اقتصاد
همانطور که در پیش بینی روز‌های گذشته گفتیم با وجود برگشت بازار، اوضاع هنوز شکننده است و باید چند روزی از وضعیت ایجاد شده محافظت شود.
کد خبر : ۲۵۱۷۳۰

تلاش برای بازگشت اعتماد به بازار

به گزارش بورس نیوز، تلاش برای بازگشت اعتماد به بازار و اینبار با رونمایی از پیشنهاد برنامه ۱۰ ماده‌ای که در ستاد اقتصادی دولت نیز مصوب شده است!

همانطور که در پیش بینی روز‌های گذشته گفتیم با وجود برگشت بازار، اوضاع هنوز شکننده بوده و باید چند روزی از وضعیت ایجاد شده محافظت شود؛ بنابراین امروز از دو جهت بسیار مهم است. نخست اینکه دوباره با محدوده حمایتی ۱/۲۸۶ میلیون واحد مواجه خواهیم شد و دیگر اینکه بعد از برگشت موقت روز شنبه از محدوده حداقلی، نباید شاهد منفی دیگری مثل روز گذشته باشیم.

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز گذشته با افت ۱۳ هزار واحدی همراه شد و به رقم یک میلیون و ۲۹۱ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز ۳۴۸۲ هزار واحد کاهش داشت.

این افت در شرایطی رقم خورد که در ابتدای معاملات فشار فروش بالا نبود، اما با افزایش حجم عرضه فشار فروش زیاد شد و بسیاری از نماد‌ها که در محدوده صفر معامله می‌شدند تا صف فروش عقب نشینی کردند و ارزش معاملات بورس تهران به  ۲۹۰۰ میلیارد تومان و در فرابورس نیز به ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.

کاهش اندک قیمت دلار

قیمت دلار در روز گذشته و در بازار آزاد با مقداری کاهش با نرخ ۲۹ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد اما؛ طبق آخرین شنیده‌ها گویا دوباره نرخ دلار در نیمه شب به ۳۰ هزارتومان بازگشته و باید دید که امروز دلار با چه روندی کار خود را پیگیری می‌کند.

سکه و یک ریزش جذاب

سکه در روز گذشته به کانال ۱۲ میلیون تومان بازگشت به طوری که در آخرین معاملات در ۱۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان دست به دست شد، ولی در بازارآزاد نیمه شب نیز هر سکه بهار آزادی با نرخ ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۲ میلیون و ۹۱۰ هزارتومان نرخ‌گذاری شده بود.

هر گرم طلا نیز به نرخ یک میلیون و ۲۸۲ هزارتومان رسید.

رمزارز‌ها هم نزولی بودند

در نشست معاملاتی روز گذشته، رمز ارز‌ها نیز روند نزولی داشتند. بیت کوین همچنان در ۴۶ هزار دلار در حال درجا زدن است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر