بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

ترمیم اعتماد در بورس با ۱۰ بند حمایتی

ترمیم اعتماد در بورس با ۱۰ بند حمایتی
در واقع دولت طی دو سال اخیر اقداماتی انجام داد که به مزاج فعالان بازار خوش نیامد و نتیجه آن را می‌توان در خروج نقدینگی از بازار سرمایه مشاهده کرد.
کد خبر : ۲۵۳۶۱۷

ترمیم اعتماد در بورس با ۱۰ بند حمایتی

هادی محمدزادگان مدیر سرمایه‌گذاری پردیس در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص گزارش شرکت‌ها بیان کرد: گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها که منتشر شده، تقریبا بر اساس انتظارات بازار‌سرمایه بود، بنابراین اتفاق خاصی برای بورس رخ نداده است.

وی ادامه داد: البته برخی صنایع مانند پالایشگاه و برخی سهم‌های کوچک رشد کردند اما؛ دلیل اصلی روند نزولی در بازار، بی‌اعتمادی مردم و سهامداران است؛ در واقع دولت طی دو سال اخیر اقداماتی انجام داد که به مزاج فعالان بازار خوش نیامد و نتیجه آن را می‌توان در خروج نقدینگی از بازار سرمایه مشاهده کرد.

محمدزادگان در خصوص پیشخور شدن اخبار منفی در بورس اظهار کرد: درصورتی‌که بازار، روند نزولی را پیش بگیرد، به‌اخبار مثبت واکنش کمی نشان داده و به نظر می‌رسد برای برگشت روند صعودی، ابتدا نیاز به برگشت اعتماد سرمایه‌گذاران است. البته دولت طی ماه‌های اخیر اقداماتی از جمله اضافه‌کردن ۱۰بند حمایتی به بودجه پیشنهادی را انجام داده و به همین دلیل بازار واکنشی به اخبار مثبت نشان نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید: دستاورد ۴ ماهه دولت جدید در بورس؛ "هیچ"


وی مطرح کرد: بهترین راهکار برای بهبود وضعیت بورس، کاهش دست‌کاری در قانون‌گذاری بازارسرمایه بوده و در حال حاضر مهم‌ترین آن، در بخش عملیاتی شرکت‌ها مربوط به قیمت‌گذاری دستوری بوده که می‌توان به صنایع مختلفی نظیر خودرو، برق نیروگاه‌ها، موادغذایی، لاستیک و ... اشاره کرد.

مدیر سرمایه‌گذاری "پردیس" در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا باید شاخص‌کل را یک بار علاوه بر قیمت پایانی، با آخرین قیمت نیز محاسبه کرد که در نتیجه تغییر در نمادها، در شاخص نیز نمایان شود؛ البته روش‌های غیرمستقیم نیز مانند سبدگردانی و شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری باید بیشتر توسعه پیدا کنند تا افرادی که که تجربه و دانش مورد نیاز را ندارند، آسیب کمتری را متحمل شوند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
«عزت و اقتدار ملی» حلقه گمشده خودروسازان
یک کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس تشریح کرد:

«عزت و اقتدار ملی» حلقه گمشده خودروسازان

خنجر خودی بر قلب بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خنجر خودی بر قلب بازار سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
واقعاً جا داره تک تک مسعولین کشور برن بمیرن با این اقتصاد وبورس خاک بر سر بیسواد تک تکتون برید بزارید لااقل چند تا آدم عاقل و متخصص بیان سر کار شاید این گندی که زدید و دارید بدترش میکنید رو بتونم درست کنن
هیچکس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
خخخ
چقدر این ملت ساده اند
دزد اصلی خود دولته