بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مرثیه‌ای از بازگشت شاخص ...
با این افت‌های سنگین اخیر و از دست رفتن حمایت‌های پی‌درپی و حالا برگشت اعتماد به بازار و عبور از هر یک از مقاومت‌های ولو بی‌اهمیت پیش‌رو، به‌خودی خود داستان و شاید مرثیه‌ای برای بورسی‌ها باشد؛ شاید در نخستین تست امروز بورس تهران بتواند محدوده ۱/۲۳۷/۰۰۰ واحد را بگیرد.
کد خبر : ۲۵۳۸۱۸
نویسنده :
مینا علیزاده

مرثیه‌ای از بازگشت شاخص ...

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص بورس چه زمانی صعود را آغاز می‌کند، شاید اصلی‌ترین و کلیشه‌ای‌ترین سوال این روز‌های سرمایه‌گذاران حاضر در بورس باشد که پرتفوی خود را خالی نکردند.

با این افت‌های سنگین اخیر و از دست رفتن حمایت‌های پی‌درپی و حالا برگشت اعتماد به بازار و عبور از هر یک از مقاومت‌های ولو بی‌اهمیت پیش‌رو، به‌خودی خود داستان و شاید مرثیه‌ای برای بورسی‌ها باشد؛ شاید در نخستین تست، امروز بورس تهران بتواند محدوده ۱/۲۳۷/۰۰۰ واحد را بگیرد.

اما سهامداران توجه داشته باشید که عواملی همچون «تحرکات مثبت دولت از طریق اعلام مواضع رئیس دولت»، «ابلاغ مصوبات ۱۰ ماده‌ای و تعیین سقف نرخ خوراک و سوخت گاز مصرفی»، «رشد قیمت مجدد قیمت نفت»، «پالس مثبت در روند مذاکرات احیای برجام»، «وضعیت تکنیکی شاخص» را نمی‌توان مدنظر قرار نداد.

از سوی دیگر، زمینه برگشت در شاخص‌کل و هم‌وزن به‌لحاظ برگشت از کف اندیکاتور‌ها نیز فراهم شده و اندیکاتور rsi از محدوده ۱۸ واحد برگشته است.

شاه و وزیر دلاری‌ها

بازار دلار نیز حاکی از جو آرام و بدون تلاطم ارز را داشته و نرخ هر دلار در محدوده ۲۸ هزار و ۵۰ تومان باقی ماند تا نشان دهد که شطرنج ارز، به آسانی بورس قابل نوسان منفی نیست و بازیگران آن به‌درستی سرباز‌ها را تکان می‌دهند نه شاه و وزیر را.

نرخ هر یورو نیز به ۳۱ هزار و ۲۷۰ تومان رسیده و نوسان ریز این ارز نیز نشان می‌دهد که یورو نیز یکی از بازیگران دلار در بازار آزاد ایران است.

سکه بازیگر نبود

درحالی که پنجشنبه هر سکه بهار آزادی در نرخ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان معامله می‌شد و سکوت دلار نیز باعث عدم رشد سکه‌ها نشده بود، اما اهالی این بازار نیز یکی از سرباز‌های بازار آزاد دلار هستند و با کاهش ۱۲۰ تومانی سکه، نشان داده شد که پیش‌بینی پنجشنبه بورس‌نیوز درست درآمد و دلاری‌ها روی سکه نوسان گرفتند.

هر سکه بهار آزادی با نرخ ۱۲ میلیون و ۸۰ هزارتومان و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان برای خریداران قیمت‌گذاری شده است.

در تابلوی طلافروشی‌ها نیز هر گرم طلا به یک میلیون و ۲۳۲ هزارتومان رسیده و کاهش ۷ هزارتومانی را به نسبت پنجشنبه شاهد هستیم.

از شرق تا غرب

درحالی که پنجشنبه اغلب بازار‌های جهانی قرمزپوش بودند، روند وال استریت بازگشت و داوجونز با ۵۶۴ واحد، S&P با ۱۰۵ واحد و نزدک با ۲,۳۵ واحد سبزپوشی کار خود را به پایان رساندند و شاخص Nikkei ژاپن نیز با ۵۴۷ واحد سبزپوشی همراه بود اما؛ شاخص شانگ‌های با ۳۲ واحد منفی عملکردی عکس را از خود برجای گذاشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر