بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"بورس" رنگ و لعاب برای سهامداران جدید ندارد

در حال حاضر بورس در دید مردم جایگاه گذشته را ندارد؛ در واقع سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند بازارسرمایه دیگر محلی صرفا برای سود مداوم نیست.
کد خبر : ۲۵۳۸۶۰

بورس، بازی قمار است

ابراهیم قربانی مدیرعامل سرمایه گذاری استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص نرخ بهره بین بانکی مطرح کرد: در صورتی که نرخ بهره روند نزولی به خود بگیرد، تأثیر مثبتی در بازار سرمایه خواهد گذاشت اما؛ اینکه تا چه حدی این نرخ کاهش یابد، غیر‌قابل پیش‌بینی خواهد بود و در واقع این روند نزولی می‌تواند مجددا نقدینگی را وارد بازار سرمایه و تولید کند.

وی با اشاره به گزارش شرکت‌ها اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط، بازار سرمایه به اخبار مثبت واکنشی نشان نمی‌دهد چراکه در بازار فضای بی‌اعتمادی بوجود آمده و در واقع ذهنیت منفی مردم نسبت به بازار سرمایه، اصلاح نشده و در نهایت عکس العمل بورس به اخبار منفی بیشتر از اخبار مثبت خواهد بود.


بیشتر بخوانید: بورس، منجی نمی‌خواهد


قربانی در خصوص وضعیت بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بورس در دید مردم جایگاه گذشته را ندارد؛ در واقع سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند بازارسرمایه دیگر محلی صرفا برای سود مداوم نیست. این عقیده به دلیل غیر‌قابل پیش‌بینی بودن بازار ایجاد شده در حالی که روند بورس باید بر اساس تجزیه و تحلیل‌های تکنیکال و اخبار قابل تحلیل باشد.

بورس، بازی قمار است

مدیرعامل سرمایه گذاری "وسخراش" در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان گفت در حال حاضر بازار برای سرمایه‌گذاری وضعیت خوبی داشته و با توجه به ریزش‌های آن، به نظر می‌رسد شرکت‌ها در بورس قیمت مناسبی برای خرید دارند؛ البته در این راستا اصلاح ذهنیت‌ها باید به دست مسئولین مربوطه، سازمان و شورای عالی بورس و دولت صورت گیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سیاست‌های پولی در خدمت اوراق بانکی
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

سیاست‌های پولی در خدمت اوراق بانکی

بازار سرمایه، حیاط خلوتی برای بازیگران حرفه‌ای
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازار سرمایه، حیاط خلوتی برای بازیگران حرفه‌ای

جیب «صندوق توسعه ملی» زوری ندارد
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

جیب «صندوق توسعه ملی» زوری ندارد

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"بورس" روی پاشنه ۴ شرکت اصلی

ارسال نظر