بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
در گفت‌وگو با کارشناس بازار‌سرمایه مطرح شد:

"بورس" ارزنده و تشنه نقدینگی

در صورتی که ابهامات برطرف شود، روند بازار صعودی شده و شرکت‌های مستعد رشد، مورد توجه قرار می‌گیرند.
کد خبر : ۲۵۳۸۶۱

نقدینگی+بورس نیوز

احمد جانجان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، بیان کرد: در حال حاضر وضعیت بازارسرمایه به‌گونه‌ای شده که نمی‌توان روند آن را به صورت کوتاه مدت پیش‌بینی کرد چراکه احساسات مردم سوار بر تحلیل بورسی بوده که این موضوع، کار را بسیار سخت می‌کند؛ در نهایت می‌توان گفت به نظر می‌رسد "بورس" علی‌رغم اینکه تشنه نقدینگی است، به شدت ارزنده خواهد بود.

وی در خصوص حذف ارز دولتی مطرح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در گروه‌های قندی، غذایی و دارویی تاثیر داشته و P/E آن‌ها معمولا در حدود ۸ بوده که در حال حاضر به ۴ رسیده است. همچنین سهم‌های کوچک بنیادی، با حذف ارز در چند ماه آینده همواره جلوی چشم بازار خواهد بود.


بیشتر بخوانید: دولت در خواب غفلت


جانجان در ادامه افزود: همچنین دولت جدید برای ساخت مسکن شعار‌هایی داده که فارغ از عملی شدن یا نشدن آنها، باید در حد توان به حرف خود عمل کند؛ بنابراین در این راستا کاشی، سرامیک و ... حداقل تا ۴ سال وضعیت خوبی خواهند داشت؛ به طوری که می‌توان ضریب سودآوری خوبی برای این صنایع متصور شد.

کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که ابهامات برطرف شود، روند بازار صعودی شده و شرکت‌های مستعد رشد، مورد توجه قرار می‌گیرند. در این صورت می‌توان گفت رشد بازار سرمایه، رشد قدرتمندی بوده و پوچ و توخالی نیست. در واقع بورس به تدریج، اما استوار شروع به رشد کرده و در موضع خود محکم می‌ایستد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سیاست‌های پولی در خدمت اوراق بانکی
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

سیاست‌های پولی در خدمت اوراق بانکی

ترمیم اعتماد در بورس با ۱۰ بند حمایتی
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

ترمیم اعتماد در بورس با ۱۰ بند حمایتی

بی‌میلی حقوقی‌ها به سرمایه‌گذاری در بورس
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

بی‌میلی حقوقی‌ها به سرمایه‌گذاری در بورس

ارسال نظر