بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
دومین روز عرضه‌های سنگین و شکل‌گیری پولبک!
در روز گذشته عرضه‌های عجیب و غریب را مشاهده کردیم و امروز هم احیانا این عرضه‌ها ادامه‌دار خواهد بود چراکه در روز شنبه نیز به این موضوع اشاره‌ای داشتیم و عرضه‌های پر قدرت افراد، بازارسرمایه را با آزار و اذیت روبه‌رو خواهد کرد.
کد خبر : ۲۵۳۹۴۲
نویسنده :
مینا علیزاده

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، بر اساس سخنانی که دیروز با شما سهامداران درمیان گذاشته شده در خصوص شاخص، می‌توان امروز گفت که شاخص با سه حرکت توانست غول دوم مقاومتی را بشکند و به بالای خط میانی کانال نزول در محدوده ۱,۲۷۶ واحدی برسد و با بیش از ۲۵ هزارواحد رشد در نزدیکی‌های ۱,۲۸۴,۶۰۰ واحد قرار گرفته است.

در روز گذشته عرضه‌های عجیب و غریب را مشاهده کردیم و امروز هم احیانا این عرضه‌ها ادامه‌دار خواهد بود چراکه در روز شنبه نیز به این موضوع اشاره‌ای داشتیم و عرضه‌های پرقدرت افراد، بازارسرمایه را با آزار و اذیت روبه‌رو خواهد کرد.

سهامداران عزیز نباید فراموش کرد که اگر در دام عرضه‌ها اسیر نشوید و این روند نتواند بازار را تحت شرایطی سخت قرار دهد، می‌توان گفت که بازار کانال نزولی محدوده ۱,۲۷۶ واحد را می‌تواند از دست ندهد تا صرفا پولبک در این شرایط را به دست بگیرد.

از سوی دیگر باید اشاره داشت که در روز‌های بعد، ضمن تثبیت وضعیت شاخص احتمال مقدماتی برای سرآغاز بعدی بازار فراهم شود و در‌این‌صورت است که می‌توان به بهبود بیشتر بازار و حتی شکسته شدن کانال نزول ۶ ماهه در افق پیش رو و شروع دوره‌ای جدید امید بست.

دلار یا شاه شطرنج

دلار در یک بازی برد-برد که آغاز کرد، توانست در ابتدای معاملات امروز به نرخ ۲۸ هزار و ۱۷۰ تومان برسد و مچ اغلب بازیگران در بازار‌های موازی خود را بخواباند که باید حالاحالا‌ها درس بیاموزید.

هر یورو نیز به ۳۱ هزار و ۴۴۰ تومان نزدیک شد و احتمال رشد یورو نیز وجود دارد اما؛ سرمایه‌گذاران دلار نباید فراموش کنند که سخنانی در خصوص برجام و توافق به گوش می‌رسد و مراقب این فاکتور در سرمایه‌گذاری دلار باشید، زیرا احتمال این وجود دارد که دلاریون با چاق کردن دلار در این روزها، دون‌پاشی برای روز‌های ریزشی دلار داشته باشند.

سکه از ترس تکان نخورد

هنگامی که بازار سکه بدون حرکت نقدی می‌ماند باید یک اتفاقی طی دو الی ۳ روز دیگر در بازار‌ها رخ دهد بنابراین دوباره قیمت هر سکه بهار آزاد در نرخ ۱۲ میلیون و ۵۰ هزارتومان آرام نشست و هر سکه امامی نیز با ۲۰ هزارتومان افزایش به نرخ ۱۲ میلین و ۲۰۰ هزارتومان برای خریداران قیمت‌گذاری شد؛ بنابراین با احتمال بازی دلاریون و این آرام نشستن سکه پس از چند روز، احتمالات نوسانی را افزایش می‌دهد.

تابلوی طلافروشی‌ها نیز حاکی از آن است که نرخ هر گرم طلا به یک میلیون و ۲۲۸ هزارتومان رسیده که نسبت به دیروز رشد ۶ هزارتومانی را مشاهده کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر