بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
تحرکات در گروه خودرویی را نمی توان صرفا به اعلام آگهی تجمیع و فروش بلوکی سهام دو خودروساز مرتبط دانست.
کد خبر : ۲۵۴۰۰۷

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، تثبیت در ورای خط میانی کانال نزول ۶ ماهه و تلاش برای حرکت مرحله‌ای به سمت سقف کانال مذکور و نهایتا هدف گیری سقف کانال نزول مذکور (محدوده ۱/۳۲۰/۰۰۰ واحد) در آینده نزدیک و احتمالا شکست آن تا قبل از پایان سال جاری که آغاز دوره‌ای جدید در حیات بازار سرمایه محسوب می‌شود!

بعد از الگوی شمعی "سه سرباز سفید" و عبور شاخص کل با سه کندل صعود قدرتمند از میانه کانال نزول، درست در شرایطی که انتظار پولبک به میانه کانال مذکور را داشتیم شاهد رشد حدود ۱۰ هزار واحدی شاخص کل به مدد حرکت گروه خودرویی و بانکی بودیم.

توجه به گروه خودرویی و گروه بانکی که با به صف خرید رسیدن "حکشتی" کامل شد، نشان از اتفاق قریب الوقوعی در سپهر سیاست کشورمان دارد که احیای برجام نتیجه آن است و در پیش بینی روز شنبه بدان اشاره کردیم. اظهارات ند پرایس دائر بر شکست سیاست فشار حداکثری، سیگنالی قوی از طرف امریکایی برای تمایل به توافق است.

تحت این شرایط تحرکات در گروه خودرویی را نمی توان صرفا به اعلام آگهی تجمیع و فروش بلوکی سهام دو خودروساز مرتبط دانست.

به شما نهار دادند!

اگر پیگیر بخش دلار "پیش‌گشایش" هستید، طی روز‌های گذشته سخن از چاق کردن دلار و دون‌پاشی برای یک ریزش شد و علل آن نیز ذکر شد اما؛ نرخ دلار دقیقا رهرو پیش‌بینی ما بوده و این چاقی مفرط، ترکید!

دلار با کاهش ۲۳۰ تومانی به نرخ ۲۷ هزارتومان ۹۵۰ تومان رسید و هر یورو کاهشی بود و در محدوده ۳۱ هزار و ۳۹۰ تومانی معامله شد.

نان به سکه ندادند، جان داد

رشد و توقف سکه در هر قیمتی، یکی از سیگنال‌هایی بوده که همیشه این واحد سرمایه‌گذاری از خود نشان می‌دهد و این بار نیز شاهد آن هستیم که سکه ۱۰۰ هزارتومان ارزان شد و به ۱۱ میلیون ۹۵۰ هزارتومان رسید؛ هر سکه امامی نیز با کاهش ۱۳۰ هزارتومانی نسبت به آخرین نرخ اعلامی، بر نرخ ۱۲ میلیون و ۷۰ هزارتومان ایستاد.

تابلوی طلافروشی‌ها نیز حاکی از آن است که نرخ هر گرم طلا به یک میلیون و ۲۱۶ هزارتومان رسیده که نسبت به دیروز ریزش ۱۲ هزارتومانی را مشاهده کرده است.

از شرق تا غرب

در آغاز هفته وال‌استریتی‌ها، شاهد شاخص‌های سبز این بازار هستیم و داوجونز با رشد ۴۰۶ واحد، S&P با رشد ۸۳ واحد و نزدک با رشد ۴,۵ واحدی همراه بود و از سوی دیگر، شاخص Nikkei نیز رشد ۹۱ واحدی را به خود دید اما؛ شاخص شانگ‌های مجددا راه هفته گذشته خود را پیش گرفت و با ۳۲ واحد ریزشی کار خود را به اتمام رساند.

نفت بار دیگر در مرز خوشبختی

نگاهی به نفت برنت در معاملات جهانی نشان می‌دهد که نفت در مرز ۹۰ دلاری قرار دارد و هم‌اکنون هر بشکه نفت در بازار‌های جهانی به نرخ ۸۹ دلار و ۵۹ سنت داد و ستد می‌شود و با رشد ۰,۳۷ درصدی همراه شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر