بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
نایب رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان فراز در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

درخشش حمل و نقلی ها بعد از توافق

درخشش حمل و نقلی ها بعد از توافق
در صورت توافق، گروه بانکی، خودرویی و غذایی هم قطعاً با تغییرات خوب و مثبتی مواجه خواهند شد.
کد خبر : ۲۵۴۲۱۰

درخشش حمل و نقلی ها بعد از توافق

به گزارش بورس نیوز، بزرگترین ابهام پیش روی بازار سرمایه، بحث مذاکرات و احیای برجام است. واکنش مثبت فعالان بازار سرمایه به صنایعی همچون خودرو و بانک در روزهایی که امیدواری به احتمال توافق پررنگ تر می شود، نشان از نگاه ویژه بازار سرمایه ما به مذاکرات دارد. 

 

حمیدرضا جیهانی نایب رئیس هیئت مدیره و مدیر سرمایه گذاری شرکت سبدگردان فراز در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: توافق و احیای برجام دریچه تازه ای به روی اقتصاد ما و همچنین بازار سرمایه خواهد گشود؛ مشروط بر آن که این توافق منجر به امنیت اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری گردد. در کنار این توافق باید شرایطی فراهم گردد که بتوانیم از ظرفیت‌های تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی در کشورمان استفاده کنیم. 

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر با این شرایط توافقی صورت بگیرد؛ در کوتاه مدت با کاهش نرخ ارز، تکانه هایی در برخی صنایع بورسی از جمله صنایع صادرات محور و کامودیتی محور رخ خواهد داد اما؛ نکته اینجاست که صنایع صادرات محور ما در حال حاضر صادرات خود را با نرخ نیمایی انجام می دهند و در صورت توافق و کاهش نرخ ارز، در صورت های مالی این صنایع تغییری رخ نخواهد داد.

جیهانی گفت: بحث مالی رفتاری این صنایع را تحت تاثیر قرار می دهد. گروه بانکی، خودرویی و غذایی هم قطعاً با تغییرات خوب و مثبتی مواجه خواهند شد.

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: از سوی دیگر صنعت دارویی در صورت رفع تحریم ها می‌تواند استارت یک حرکت مثبت در راستای ارتقاء تکنولوژی را بزند. در میان مدت اما، بازار های ما به سمت ثبات حرکت خواهند کرد و در سایه این ثبات، صنایع سودآور راه خود را از سایر صنایع جدا خواهند کرد.

جیهانی در پایان گفت: در بلند مدت نیز اگر در کنار احیای برجام و لغو تحریم‌ها، توافق ایران با چین هم عملیاتی گردد، صنایعی که تا قبل از این چندان در کانون توجهات قرار نداشته‌اند، مورد اقبال قرار خواهند گرفت. صنعت حمل و نقل یکی از همین صنایع است. با توجه به موقعیت ایران بعد از این دو توافق و احتمال انعقاد قراردادهای بزرگ در صنایع نفتی و...، صنعت حمل و نقل پتانسیل یک تحول بزرگ را خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر