بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

چشم امید بازارسرمایه به حذف تحریم‌ها

چشم امید بازارسرمایه به حذف تحریم‌ها
اگر در نتیجه مذاکرات، ایران همچنان به غنی سازی خود ادامه دهد، تحریم‌ها بر علیه ایران سنگین‌تر شود و پرونده کشور به شورای امنیت برود بازار سرمایه ریزش بدی را تجربه می‌کند.
کد خبر : ۲۵۴۵۵۴

چشم امید بازار سرمایه به حذف تحریم‌ها

حمیدرضا شماخی مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه نوین در گفت‌وگو با بورس نیوز، در اشاره به تأثیر حذف تحریم‌ها بیان کرد: در صورتی که مذاکرات به نتایج مثبتی برسد، می‌توان گفت گروه‌های بانکی و خودرویی منفعت بیشتری نسبت به سایر صنایع خواهند داشت. البته به نظر می‌رسد با حذف تحریم‌ها یا کمتر شدن آن در سایر صنایع، فرآیند صادراتی با دیگر کشور‌ها آسان‌تر انجام شود.

وی در ادامه افزود: در کل بیشترین تأثیر مثبت حذف تحریم‌ها را صنایع خودرو، بانکی و حمل و نقل خواهند دید که می‌توان گفت صنایع کامودیتی محور نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در واقع این صنایع با حذف برجام، طرح‌های توسعه بهتری ایجاد کرده و صادرات آن‌ها نیز تسهیل خواهد شد. حتی از لحاظ سیاسی نیز ریسک جنگ کمتر شده و پرونده کشور به شورای امنیت نمی‌رود؛ بنابراین می‌توان گفت رفع تحریم‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی در صنایع بورسی و همچنین اقتصاد داشته باشد.


بیشتر بخوانید: گام رو به جلوی بازار سرمایه به سمت تحلیل


مدیر سرمایه‌گذاری "نوین" در خصوص روند بازار سرمایه در صورت ماندگاری برجام اظهار کرد: حتی با حذف نشدن تحریم ها، روند بازار به فضای مذاکرات بستگی خواهد داشت. اگر در نتیجه مذاکرات، ایران همچنان به غنی سازی خود ادامه دهد، تحریم‌ها بر علیه ایران سنگین‌تر شود و پرونده کشور به شورای امنیت برود بازار سرمایه ریزش بدی را تجربه می‌کند. همچنین در این راستا اوضاع اقتصادی بسیار منفی شده چرا که چشم انداز جنگ و درگیری‌ها بیشتر خواهد شد.

شماخی در پایان خاطرنشان کرد: البته وضعیت بازار سرمایه در سال آینده نیز به برجام بستگی دارد که می‌توان گفت عامل تأثیرگذار دیگر آن بودجه و نحوه تصویب قیمت‌ها در آن خواهد بود؛ بنابراین تا زمانی که ابهامات بودجه و برجام برطرف نشود، نمی‌توان آینده بازار سرمایه را پیش بینی کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
گام رو به جلوی بازار سرمایه به سمت تحلیل
یک کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گام رو به جلوی بازار سرمایه به سمت تحلیل

بورس و صعودی تا آخر سال
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

بورس و صعودی تا آخر سال

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"برجام" و P/E شرکت‌های بورسی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

«بورس و برجام» و یک امای بزرگ

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷