بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

دخالت در بورس، فنر بازار را فشرده‌تر می‌کند

دخالت در بورس، فنر بازار را فشرده‌تر می‌کند
مدیر سرمایه گذاری "پردیس" گفت: دستکاری و دخالت در روند عرضه و تقاضا می‌تواند در کوتاه مدت پاسخگوی نیاز‌های بازار باشد؛ اما در بلند مدت فقط منجر به فشرده‌تر شدن فنر بورس و روند آن خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۴۶۸۴

بازار سرمایه+بورس نیوز

هادی محمدزادگان مدیر سرمایه گذاری پردیس در گفت‌وگو با بورس نیوز، با اشاره به مشکل عرضه‌و‌تقاضا در بازارسرمایه بیان کرد: دست‌کاری و دخالت در روند عرضه و تقاضا می‌تواند در کوتاه مدت پاسخگوی نیاز‌های بازار باشد اما؛ در بلند مدت فقط منجر به فشرده‌تر شدن فنر بورس و روند آن خواهد شد همچنین شنیده شده در بخشی از هر نماد در سایت بورس، برای سبدگردان‌ها و صندوق‌ها سرفصل جداگانه انتخاب شود تا حقیقی یا حقوقی بودن خریدار و فروشنده سهام مشخص باشد که در این صورت فعالیت سبدگردان‌ها و ناظران آسان‌تر خواهد شد.

محمدزادگان در خصوص عدم اعتماد سهامداران اظهار کرد: عدم اعتماد و نقدینگی دو حلقه گمشده در بازار سرمایه هستند که باعث ایجاد رکود در بورس شده اند. با توجه به قوانینی که ابتدا توسط دولت و سپس توسط مجلس مورد تأیید قرار گرفت، می‌توان گفت بازار به تدریج در حال بازگشت از شرایط بحرانی است.


بیشتر بخوانید: پاشنه آشیل مشکلات بازار سرمایه، قسر در رفت!


وی ادامه داد: البته در این راستا باید دیدگاه نظام و دولت به بازار به صورت واقع گرایانه باشد؛ یعنی اگر بند‌هایی که وزارت اقتصاد، دولت و مجلس به لایحه بودجه اضافه کرده اند، به مرحله عمل برسند و در صورت‌های مالی قابل مشاهده باشد، می‌توان گفت اعتماد به تدریج وارد بورس خواهد شد.

مدیر سرمایه گذاری "پردیس" در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص نقدینگی می‌توان گفت در بازار سرمایه متغیری وابسته بوده و تحت تأثیر اعتماد سرمایه گذاران می‌تواند وارد بورس شود. همچنین به نظر می‌رسد روند فعلی بورس در حالت بهتری قرار گرفته، به گونه‌ای که می‌توان گفت بهترین زمان برای سرمایه گذاری است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود سرمایه گذاران به خصوص کسانی که اعتباری ندارند، تا قبل از عید سبد پرتفوی خود را بچینند تا در سال جدید سوددهی مناسبی را به دست بیاورند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فرصتی برای کاهش هزینه های صنایع
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی برای کاهش هزینه های صنایع

یک حقوقدان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رفتار سلیقه‌ای به ضرر «سهامداران خرد» در مجامع

آیا خبر توافق
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

آیا خبر توافق "بورس" را بهشت می‌کند!

ارسال نظر