بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
بهبود نسبی بازار با بهبود شاخص
مطابق انتظار با نزدیک شدن به خط میانی کانال نزولی ۶ ماهه شاهد بهبود نسبی بودیم، ولی عرضه‌ها امان بازار را بریده و این وضعیت برخی را بشدت از بازار ناامید و رویگردان کرده است.
کد خبر : ۲۵۴۴۴۴

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مطابق انتظار با نزدیک شدن به خط میانی کانال نزولی ۶ ماهه شاهد بهبود نسبی بودیم اما خود این وضعیت علامتی است برای برگشت، فقط کافی است چند صباح دیگری صبر پیشه کنید و به نوعی اسفند را به نیمه دوم و یا بطور دقیقتر به هفته آخر برسانید.

بنا به خیلی دلائل و علیرغم کم لطفی‌های دولت و مجلس نسبت به بازار سرمایه، سال بورسی متفاوتی در پیش خواهیم داشت. البته روز‌های رشد هیجانی مشابه نیمه اول سال ۱۳۹۹ را فراموش کنید، ولی شرایط متعادل و رشد‌های منطقی خوبی در انتظار بازار خواهد بود که مقدمه آن با شکست همین کانال نزولی که در حال حاضر در آن قرار داریم (محدوده تقریبی ۱/۳۱۰/۰۰۰ واحد)، شروع خواهد شد. پس فعلا صبورانه روند معاملات را دنبال می‌کنیم و هر از گاهی نوسان‌هایی نیز میگیریم.

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز ۶۶۰۸ هزار واحد افزایش یافت و به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز ۱۶۳۳ واحد رشد کرد. 

ارزش کل معاملات بازار سرمایه به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان  رسید. نماد‌های "ومعادن"،" فارس"، "وبملت" و "خودرو" بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

قیمت دلار کاهشی شد

دلار کاهش شدیدی را تجربه کرد و روزگذشته نیز تا حوالی ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. در همین حال یورو با قیمت ۳۰ هزار و ۶۰ تومان نرخ گذاری شد. سکه بهار آزادی با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه امامی نیز با ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

در همین حال قیمت هر گرم طلا روی تابلوی طلافروشی‌ها با نرخ یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان به چشم می خورد.

نفت در کانال ۹۰ دلاری قرار گرفت

بهای نفت برنت در معاملات دیروز با توجه سرمایه‌گذاران به مذاکرات هسته‌ای ایران که روز گذشته از سر گرفته شد، ۲.۵۳ درصد کاهش یافت و در ۹۰.۶ دلار در هر بشکه قرار گرفت. در همین حال با سخنان مکرون، رئیس جمهور فرانسه فشار فروش نفت شدت گرفت، مکرون در روز گذشته بیان داشت که توانستم از پوتین اطمینان حاصل کنم که وضعیت در اوکراین بدتر از این نخواهد شد.

از شرق تا غرب

شاخص‌های سهام ایالات متحده در معاملات روز گذشته افزایش یافتند، به طوری که داوجونز ۲۹۰ واحد افزایش یافت، در همین حال S&P ۵۰۰ و نزدک نیز بیش از ۰.۶۰ درصد افزایش یافتند. شاخص سهام شانگ‌های در معاملات دیروز ۰.۶۷درصد رشد کرد و به ۳۴۵۳ رسید.

شاخص سهام Nikkei ۲۲۵ در معاملات روز گذشته ۰.۱۳ درصد افزایش یافت و در ۲۷۲۸۵ هزار واحد به معاملات خود پایان داد.

بازار رمزارزها قرمزپوش بودند

در نشست معاملاتی روز گذشته رمز ارز‌ها در حالی که ابتدا روند مثبت داشتند با افزایش فشار فروش کاهش یافتند و قرمزپوش شدند، به طوری که بیت کوین با کاهش حدود ۲ درصدی در مرز ورود به کانال ۴۲ هزار دلار قرار گرفته است. اتریم نیز حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر