بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

دلار و صادراتی‌ها با چاشنی نتایج مذاکرات

دلار و صادراتی‌ها با چاشنی نتایج مذاکرات
مدیر سرمایه گذاری "بخاور" گفت: به نظر می‌رسد بازار از لحاظ بنیادی ریزش‌های خود را طی کرده و اگرچه رشد آنچنانی نداشته؛ اما می‌توان گفت دیگر ریزش قابل توجهی را تجربه نخواهد کرد.
کد خبر : ۲۵۴۷۲۸

دلار و صادراتی‌ها با چاشنی نتایج مذاکرات

محمد سلیمانی مدیر سرمایه گذاری بیمه زندگی خاورمیانه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص قیمت‌گذاری دستوری بیان کرد: نرخ‌گذاری دستوری در بازارسرمایه باعث شده سود بسیاری از صنایع وارد جیب دولت و یا واسطه‌ها شود که در این راستا سهامداران ضرر زیادی را متحمل می‌شوند. در واقع با این نوع قیمت گذاری، کالا‌هایی که قیمت بالایی دارند، پایین آمده و در نتیجه باعث کاهش فروش شرکت‌ها شده است؛ بنابراین می‌توان گفت روند عرضه و تقاضا بهم خورده و وضعیت بورس در حالت منفی قرار گرفته است.

سلیمانی با اشاره به تأثیر رفع تحریم‌ها در صنایع بورسی اظهار کرد: با برداشتن تحریم ها، دو عامل سود شرکت‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. یکی از این عوامل، بحث دلار بوده که در شرکت‌های دلار محور تأثیرگذار است. در این صنایع به واسطه کاهش دلار، درآمد‌ها نیز کاهش می‌یابند.

این مدیرسرمایه‌گذاری تصریح کرد: همچنین اگر نتیجه مذاکرات به گونه‌ای پیش برود که هزینه صادرات کمتر و بازار‌های جدیدی برای محصولات پیدا شود، می‌توان گفت تأثیر مثبتی در روند بازار سرمایه خواهد گذاشت. البته با توجه به تأثیر متفاوت این دو عامل، اثرات مثبت و یا منفی در بورس خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: چشم امید بازارسرمایه به حذف تحریم‌ها


وی در خصوص ارزنده بودن بازار سرمایه اذعان کرد: به طور کلی نمی‌توان گفت بورس در حالت ارزنده قرار گرفته چرا که برای تشخیص ارزندگی، باید تک تک سهام و نماد‌ها را بررسی کرد. البته به نظر می‌رسد بازار از لحاظ بنیادی ریزش‌های خود را طی کرده و اگرچه رشد آنچنانی نداشته؛ اما می‌توان گفت دیگر ریزش قابل توجهی را تجربه نخواهد کرد.

مدیر سرمایه گذاری "بخاور" در پایان خاطرنشان کرد: بازار سرمایه به طور کل قابل پیش بینی نبوده؛ اما به نظر می‌رسد هفته آینده در حالت نوسانی قرار بگیرد، به طوری که نه کاملا قرمز و نه کاملا سبز شود. همچنین از صنایع پیشرو می‌توان به پالایشی، بانک‌ها و برخی فلزات مانند مس، روی، آلومینیوم و... اشاره کرد و در صورتی که برجام حذف شود، تأثیرات خوبی در صنعت خودرو بوجود می‌آید. البته با نزدیک شدن به فصل مجامع، می‌توان گفت شرکت‌هایی که DPS بالای ۹۰ درصدی تقسیم کنند، در مرکز توجه بازار قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نماینده سابق ایران در اوپک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح شد؛

تاثیر بحران‌های سیاسی بر قیمت نفت و گاز

حذف قیمت‌گذاری، آزادسازی خودروسازان یا تیر خلاص
در گفت‌وگو با کارشناس بازارسرمایه مطرح شد:

حذف قیمت‌گذاری، آزادسازی خودروسازان یا تیر خلاص

پاشنه آشیل مشکلات بازار سرمایه، قسر در رفت!
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

پاشنه آشیل مشکلات بازار سرمایه، قسر در رفت!

گام رو به جلوی بازار سرمایه به سمت تحلیل
یک کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گام رو به جلوی بازار سرمایه به سمت تحلیل

ارسال نظر