بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

بازار سرمایه در تشویش وضعیت برجام و دلار

بازار سرمایه در تشویش وضعیت برجام و دلار
در واقع اینطور به نظر می‌رسد که بازار ابتدا منتظر نتایج برجام بوده و پس از آن در انتظار روند نرخ دلار خواهد بود.
کد خبر : ۲۵۴۷۵۴

بازار سرمایه در تشویش وضعیت برجام و دلار

محمد بنیادی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص جلوگیری عرضه سبدگردان‌ها از بازار بیان کرد: دولت باید به این اصل که اقتصاد نیازمند تعادل بوده، بپردازد که در این راستا می‌توان گفت عرضه‌ها در بازار سرمایه، به دلیل عدم ارزندگی قیمت است. همچنین بازار با ریسک‌هایی مواجه شده که منجر به افزایش عرضه شده و از مهم‌ترین ریسک ها، می‌توان به نرخ دلار اشاره کرد که روند آن متأثر از نتایج برجام خواهد بود و در صورتی که مذاکرات به نتیجه برسد، نرخ دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

بنیادی در اشاره به وضعیت دلار پس از برجام اذعان کرد: قطعا هدف اصلی دولت کنترل تورم بوده و باید دید برای رسیدن به این هدف نرخ دلار را تا چه مقدار معینی می‌رساند. حتی این امکان وجود دارد که در بازه زمانی کوتاهی، نرخ دلار به زیر ۲۰ تومان برسد؛ البته برخی کارشناسان دلار ۲۰ الی ۲۲ هزار تومانی را قیمت مناسبی برای زمان پس از توافقات می‌دانند.


بیشتر بخوانید: چشم امید بازارسرمایه به حذف تحریم‌ها


وی ادامه داد: اگر برجام به نتیجه نرسد، احتمالا نرخ دلار با شوک کوتاه مدتی مواجه شده و افزایش می‌یابد که در این صورت می‌تواند منجر به رشد بازار سرمایه شود. در واقع اینطور به نظر می‌رسد که بازار ابتدا منتظر نتایج برجام بوده و پس از آن در انتظار روند نرخ دلار خواهد بود.

کارشناس بازار در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای شده که دولت به دنبال کنترل نقدینگی و اوضاع معیشتی مردم بوده و هدف خاصی برای بورس ندارد. البته می‌توان گفت شرایط بازار سرمایه در وضعیت خوبی قرار گرفته و با رفع تحریم‌ها نیز بهتر خواهد شد. همچنین اگر توافقات به نتیجه‌ای نرسد، در سال جدید شوک ارزی در حدود ۲۵ درصدی می‌تواند تأثیر مثبتی در بازار داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اراده‌ای برای سبز شدن "بورس" نیست

محدودیت بورسی؛ نتیجه عدم شفافیت اقتصادی
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

محدودیت بورسی؛ نتیجه عدم شفافیت اقتصادی

چشم امید بازارسرمایه به حذف تحریم‌ها
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

چشم امید بازارسرمایه به حذف تحریم‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
بعد از توافق اگر دلار زیر 25 معامله بشه یه معنی بیشتر نخواهد داشت و آن اینکه دزدی بزرگی در راه است و مافیا دنبال تبدیل ریالهاش به دلار ارزان و خروج پول از کشور است همین.
لطفا از عددهای کذایی 20 تومان برای دلار صحبت نکنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
سلام این شرورهای صندوقها برای مردم خیانت دیده فایده ندارد همین مدعیان تخصص بورس یک روز هم نمیتوانند مانند انموقع که همه مردم همکاریکردند بازاررا حفظ کنند یک مشت مفت خوربر مدعای قجری دوتابعیتی شسطان هم به خدا ادعا ی تخصص وبهتریکرد که ملعون شد هرکسهم ادعای تخصص میکند موسادی وازاذناب شیطان هست هرجا حرفاز تخصص شمیدید بدانید انجا دامهای شیاطین کوجک وبزرک ورنکارنک هست این معنی دست خدا درجماهت هست سیدعلی موسادی ولی فقیه هم متخصص پخش وبازاریابی متخصص هست مثل شهدای متخصص پزشکی موسادی