بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

بازار ایده آل سال ۱۴۰۱

بازار ایده آل سال ۱۴۰۱
به احتمال بسیار زیاد بازار سال آینده بعد از تعطیلات نوروزی وارد فاز رونق و ورود سرمایه و نقدینگی به این بخش از فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.
کد خبر : ۲۵۶۲۱۶

بازار ایده آل سال ۱۴۰۱ /عید/

حافظ عزیزی نقش کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص شرایط بازار سال آینده بیان کرد: به نظر می‌رسد به احتمال بسیار زیاد بازار سال آینده بعد از تعطیلات نوروزی وارد فاز رونق و ورود سرمایه و نقدینگی به این بخش از فعالیت‌های اقتصادی می‌شود. چرا که سطح عمومی قیمت سهام و شاخص‌ها چنان دچار ریزش و اصلاح عمیقی شده که از فاز رکود و کانال نزولی فعلی خارج خواهد شد.

وی در ادامه گفت: بنابراین می‌توان مجددا شاهد اقبال بازار سرمایه و سرازیر شدن منابع درشتی به فضای معاملات بود. همچنین به نظر می‌رسد تا زمانی که دوره رکود حاکم بر بازار به انتها نرسد، نمی‌توان وارد فاز رونق شد و به همین دلیل تا زمان شروع رشد بورس شاهد برتری نسبی طرف عرضه نسبت به تقاضا، عدم جذابیت سرمایه‌گذاری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و ادامه روند خروج نقدینگی از بورس خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: ایجاد بازار شفاف با رونمایی از نسخه جدید سامانه هوشمند بیدار


کارشناس ارشد بازار سرمایه اظهار کرد: در این راستا می‌توان به چند محرک و درایور برای رونق انتظاری بازار در سال آینده اشاره کرد که مهم‌ترین آن‌ها تعیین تکلیف توافق برجام، ورود مجدد ایران به بازار نفت، افزایش درآمد‌های دولت و نزدیک شدن به فصل مجامع و تقسیم سود شرکت‌ها است.

عزیزی نقش در پایان خاطرنشان کرد: همچنین تداوم تورم در اقتصاد کشور که موجب ادامه ریزش ارزش پول ملی و در نتیجه گرایش صاحبان سرمایه و نقدینگی برای ورود و سرمایه گذاری در دارایی‌های سرمایه‌ای (اوراق سهام شرکت ها) شده می‌تواند محرکی برای رشد بورس در سال آینده باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر