بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کمیل طیبی ، اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

تاثیر خیز مجدد کرونا بر بازارهای جهانی چیست؟

تاثیر خیز مجدد کرونا بر بازارهای جهانی چیست؟
به هر حال بعد از شوکی که کرونا طی ۲ سال و نیم اخیر به اقتصاد جهانی وارد کرده است ، یک ذهنیت منفی در مورد شیوع مجدد کرونا و تبعات آن بر اقتصاد جهانی به خصوص آسیب شدید بخش هایی از جمله گردشگری و حمل و نقل عمومی و برخی SME ها وجود دارد.
کد خبر : ۲۵۹۹۵۷

تاثیر خیز مجدد کرونا بر بازارهای جهانی چیست

بورس نیوز:

اگرچه در چند ماه گذشته با فروکش کردن کرونا در نقاط مختلف دنیا به نظر می رسید دیگر نباید نگران این ویروس بود؛ اما ظاهراً کرونا در برخی کشورها دوباره شیوع پیدا کرده و برخی مناطق چین هم به سبب شیوع مجدد کرونا قرنطینه شده اند. این اتفاق می‌تواند بازار های جهانی را تحت تاثیر قرار داده و سبب کاهش تقاضای کامودیتی ها و رکود اقتصادی دوباره در دنیا شود.

کمیل طیبی ، اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: به هر حال بعد از شوکی که کرونا طی ۲ سال و نیم اخیر به اقتصاد جهانی وارد کرده است ، یک ذهنیت منفی در مورد شیوع مجدد کرونا و تبعات آن بر اقتصاد جهانی به خصوص آسیب شدید بخش هایی از جمله گردشگری و حمل و نقل عمومی و برخی SME ها وجود دارد.

وی افزود: با توجه به زمزمه هایی که در مورد خیز موج هفتم کرونا مطرح شده، اگر کشورها به سمت قرنطینه پیش بروند، دوباره کسب و کار ها دچار مشکل خواهد شد و چه بسا مجدداً بخش های مرتبط به خدمات، گردشگری، حمل و نقل و حتی انرژی دچار مشکلاتی شوند. اما با توجه به تمهیداتی که در دو سال گذشته اندیشیده شده است، به نظر می رسد این بار دنیا با آمادگی بیشتری به استقبال شروع مجدد کرونا خواهد رفت و با توجه به تجربیات قبلی، الگوهایی برای گذر از این بحران ایجاد خواهد شد. برای مثال در ابتدای شیوع کرونا، نیاز به وسایل بهداشتی همچون ماسک، محصولات ضدعفونی کننده، دستگاه های تنفسی و... بود که در این مدت سرمایه گذاری کافی در این زمینه انجام شده و خطوط تولید کافی وجود دارد. بنابراین می توان گفت خیز مجدد کرونا، تبعات کمرنگ تری نسبت به اوایل شیوع این ویروس در دنیا به همراه داشته و احتمالا بازارهای جهانی به شدت قبل واکنش منفی نشان نخواهدداد و ریسک کمتری هم متوجه شرکت های کامودیتی محور بازار سرمایه ما خواهد بود.

طیبی تصریح کرد: مشاهده کردید که به منظور تغییر ساز و کار فعالیت های اقتصادی، تحولات دیجیتالی به سرعت انجام گرفت و مسیر برای انقلاب صنعتی چهارم که همان دیجیتالی‌شدن کسب و کارها است، هموارتر شد. به هر حال در بحث انقلاب صنعتی، بحث آموزش از اهمیت بسیاری برخوردار است و با کمک فناوری های دیجیتال آموزش تسهیل شده است و این وضعیت، دغدغه ها نسبت به تبعات کرونا را کاهش می دهد.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد بازار سرمایه از چه زمانی آغاز می شود؟
آلبرت بغزیان در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

رشد بازار سرمایه از چه زمانی آغاز می شود؟

توسعه بازار سرمایه را به روزمرگی های بورس گره نزنید
مدیرعامل شرکت سبدگردان هیوا در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

توسعه بازار سرمایه را به روزمرگی های بورس گره نزنید

توسعه ابزارها، گامی در راستای رشد بازار سرمایه/خالی فروشی در بازار نقدی ممنوع!
امیر سیدی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

توسعه ابزارها، گامی در راستای رشد بازار سرمایه/خالی فروشی در بازار نقدی ممنوع!

پیش بینی وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال + معرفی صنایع با مزیت نسبی
عضو هیات مدیره شرکت سبدگردان مانی در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

پیش بینی وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال + معرفی صنایع با مزیت نسبی

ارسال نظر