بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
به دنبال جبران نگرانی‌های عرضه نفت خاورمیانه، قیمت نفت کاهش یافت
قیمت نفت جهانی در پی نگرانی از مشکلات عرضه نفت خاورمیانه به دلیل جنگ حماس و اسرائیل و کندشدن روند تقاضای بازار در اروپا، روندی کاهشی به خود گرفته است.
کد خبر : ۲۷۵۱۰۰

 به گزارش بورس نیوز، به نقل از اینوستینگ؛ معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۶:۲۷ به‌وقت گرینویچ با کاهش ۲۸ سنت، معادل ۰.۳ درصد؛ به ۸۷ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسیده است، این در حالی است که قیمت نفت خام وست تگزاس آمریکا با ۳۱ سنت کاهش، معادل ۰.۴ درصد؛ به ۸۳ دلار و ۴۳ سنت به‌ازای هر بشکه رسیده است.

 داده‌ها و اخبار منتشره از فعالیت‌های تجاری منطقه یورو در این ماه رکود غافلگیرکننده‌ای را گزارش می‌کنند و چشم‌انداز تقاضای نفت را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. به گزارش یورونیوز، به‌طورکلی پالایشگاه‌های نفت این منطقه در بحبوحه رشد اقتصادی نامناسب، کم‌تر از یک سال پیش نفت خام مصرف کرده‌اند.

 کشور‌ها در تلاش برای توقف یا آتش‌بس در جنگ میان اسرائیل و حماس در نوار غزه هستند تا کمک‌های انسان‌دوستانه به غیرنظامیان محاصره شده فلسطینی تحویل داده شود. سران آمریکا و عربستان روز سه‌شنبه درباره تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش درگیری‌هامذاکره کردند.

 ویشنو واراتان، رئیس بخش اقتصاد و استراتژی در بانک میزوهو، در این باره گفت: 

 کاهش قیمت نفت با شاخص‌های PMI ضعیف‌تر از حد انتظار اروپا هم‌زمان شده است که نشان می‌دهد حداقل بخشی از این کاهش قیمت به دلیل کاهش تقاضا است، نه اینکه به طور کامل به کاهش تهدیدات اختلال در عرضه ناشی از جنگ نسبت داده شود؛ هرچند نمی‌توان با اطمینان گفت که ریسک ژئوپلیتیک مرتبط با مناقشه اسرائیل و حماس به طور معنادار و با دوام از بین رفته است.

 با این‌همه قیمت نفت خام ممکن است روند صعودی را در پی داشته باشد، زیرا هیئت عالی پارلمان در چین، به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان، لایحه‌ای را برای انتشار ۱ تریلیون یوان (۱۳۷ میلیارد دلار) اوراق‌قرضه مستقل تصویب کرد و به دولت‌های محلی اجازه داد تا بدهی‌های جدید را از سهمیه ۲۰۲۴ خود برای تقویت اقتصاد صادر کنند. در مقابل به‌منظور ساده‌سازی بخش عظیمی از پردازش نفت و جلوگیری از انتشار کربن، می‌تواند سقف ظرفیت یک میلیارد تن تا سال ۲۰۲۵ برای پالایش نفت پکن اعمال شود.

 بر اساس گزارش منابع بازار به نقل از آمار مؤسسه امریکن پترولیوم در روز سه‌شنبه، ذخایر آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ اکتبر حدود ۲.۷ میلیون بشکه کاهش یافت و کاهش ذخایر نفت خام در آمریکا، به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، از قیمت‌ها حمایت خواهد کرد.

اطلاعات دولت آمریکا در این باره، اواخر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
آینده بازار در گرو تغییرات در روند دلار
بازار سرمایه، ریسک بیشتری به بازارهای موازی دارد؛

آینده بازار در گرو تغییرات در روند دلار

نفت، رگ حیاتی اقتصاد مدرن است.
بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان؛

نفت، رگ حیاتی اقتصاد مدرن است.

ارسال نظر