بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
رایج‌ترین اشتباهات برنامه ریزی بازنشستگی افراد چیست؟
در این گزارش به رایج‌ترین اشتباهات در بنامه ریزی بازنشستگی پرداخته شده است که برگرفته از داده‌های نظرسنجی جهانی به ناتیکس ۲۰۲۲ و بر اساس گفته های ۲،۷۰۰ متخصص مالی در ۱۶ کشور مختلف تشریح شده است.
کد خبر : ۲۷۷۸۴۶

به گزارش بورس نیوز به نقل از visualcapitalist؛ نمودار فوق برگرفته از داده‌های نظرسنجی جهانی به ناتیکس ۲۰۲۲ تنظیم گردیده است که از ۲،۷۰۰ متخصص مالی در ۱۶ کشور بین ماه‌های مارس و آوریل ۲۰۲۲ نظرسنجی کرده است.

رایج‌ترین اشتباهات برنامه ریزی بازنشستگی افراد چیست؟

رایج‌ترین اشتباهات بازنشستگی


به گفته متخصصان، رایج‌ترین اشتباهات برنامه‌ریزی بازنشستگی مربوط به زمان است، مانند پس‌انداز بیش از حد یا درک‌نکردن اینکه تورم چگونه می‌تواند بر یک پرتفوی در طول زمان تأثیر بگذارد.

رایج‌ترین اشتباهات برنامه ریزی بازنشستگی افراد چیست؟

«اشتباه شماره یک»
 به گفته ۴۹ درصد از برنامه‌ریزان مالی، تأثیر قابل‌توجه تورم بر ارزش پس‌انداز بازنشستگی را دست‌کم می‌گیرند.
«اشتباه شماره ۲» 
در همین حال، ۴۶ درصد از مشاوران دست‌کم گرفتن طول عمر را دومین اشتباه رایج بازنشستگی می‌دانند. هرچه بیشتر عمر کنید، پس‌انداز بازنشستگی بیشتری برای افزایش درآمد خواهید داشت و این شامل هزینه‌های درمانی مرتبط با پیری نمی‌شود که ۳۹ درصد از مشاوران به‌عنوان یک اشتباه رایج دیگر در برنامه‌ریزی بازنشستگی اشاره می‌کنند که در مرتبه ششم این لیست جای گرفته است. 
«اشتباه شماره ۳»
از موارد دیگر اشتباهات بزرگ بازنشستگی حول برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری است، از جمله برآورد بیش از حد درآمد سرمایه‌گذاری (۴۲ درصد) سرمایه‌گذاری بیش از حد محافظه‌کارانه (۴۱ درصد)، و تعیین انتظارات بازده غیرواقعی (۴۰ درصد).

از طرفی دیگر، ۲۱ درصد از بازنشستگان به گفته متخصصان مالی بیش از حد سرمایه‌گذاری می‌کنند. اگرچه سرمایه‌گذاری جسورانه به‌خصوص در سال‌های اولیه زندگی می‌تواند بسیار مفید باشد، اما می‌تواند مشکلات بزرگی را در ادامه زندگی ایجاد کند. به این دلیل که بعد‌ها بازنشستگان به نقدینگی نیاز پیدا می‌کنند و باید به پس‌انداز خود برای پوشش هزینه‌های زندگی دسترسی داشته باشند. اگر پورتفولیو ناپایدار باشد یا تنوع نداشته باشد، جبران هر گونه ضرر کوتاه‌مدت یا ناگهانی دشوار خواهد بود.

در ادامه این گزارش در وب‌سایت رسمی Natixis؛ به دسته‌بندی کشور‌های برتر به لحاظ امنیت بازنشستگی پرداخته است.

رایج‌ترین اشتباهات برنامه ریزی بازنشستگی افراد چیست؟

نروژ، سوئیس و ایسلند سه کشور برتر در این لیست هستند که در بین ۱۰ کشور منتخب در سال ۲۰۲۲ رهبران این حوزه محسوب می‌شوند. اما در بازه ۱۰ ساله، ایرلند، نیوزلند و لیسلند جای گرفته اند. 

همان‌طور که در ابتدا گفته شد دو خطر حیاتی در دوران بازنشستگی شامل تورم، نرخ بهره و درآمد، هستند. در ادامه به بررسی اجمالی‌تر این مورد خواهیم پرداخت.
تورم
افزایش سریع هزینه‌ها می‌تواند با ازبین‌بردن قدرت خرید، تهدید قابل‌توجهی برای امنیت مالی بازنشستگان باشد. بازنشستگان درد تورم را در پمپ و به‌ویژه در خط بازرسی مواد غذایی احساس می‌کنند. برای کسانی که درآمد ثابتی دارند، ۳۰۰۰ دلار اضافه برای غذا و سوخت می‌تواند تأثیر چشمگیری بر کیفیت زندگی داشته باشد.
نرخ بهره و درآمد
نحوه تأثیر نرخ بهره در برنامه‌های بازنشستگی به این صورت است که در کوتاه‌مدت، افزایش نرخ‌ها باعث نوسانات بازار می‌شود که ممکن است امنیت بازنشستگی را در معرض خطر قرار دهد. بااین‌حال، در بلندمدت، نرخ‌های بالاتر امکان درآمد بیشتر در آینده را ارائه می‌دهند.


خلاصه این گزارش را میتوانید با کیلیک در این قسمت مطالعه بفرمائید

اشتراک گذاری :
ارسال نظر