بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
یک منبع آگاه در «کگل» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

اعمال عوارض ۲۵درصدی و بی‌تاثیر در سودآوری

۹۰درصد تولیدات گل‌گهر در داخل کشور به فروش می‌رسد بنابراین اعمال عوارض ۲۵درصدی بر صادرات سنگ آهن تاثیر زیادی در سودآوری این شرکت نخواهد داشت.
کد خبر : ۱۹۵۷۱۷

اعمال عوارض 25 درصدی، بی تاثیر در سودآوری گل‌گهر/ دستورالعمل های تعیین شده توسط دولت براساس چشم انداز بلندمدت نیست

به گزارش بورس نیوز، تاکنون وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت در راستای جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن، برنامه‌ها و اقدامات زیادی را درنظر گرفته و در جدیدترین تصمیم خود سعی در اعمال عوارض ۲۵درصدی برای صادرات این محصول دارد که براساس آنچه از سوی دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اعلام شد این تصمیم از اول مهرماه اجرایی می‌شود بنابراین ممکن است این امر تغییری در سود و زیان و میزان فروش شرکت‌های تولیدکننده سنگ‌آهن ایجاد کند.

در این خصوص یک منبع آگاه در شرکت گل‌گهر به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: بسیاری از دستورالعمل‌ها صادر می‌شوند اما به مرحله اجرا نمی‌رسند و ممکن است این دستورالعمل نیز ملغی شود.

وی با اشاره به اینکه سودآوری شرکت گل گهر وابسته صادرات نیست، افزود: ۹۰درصد تولیدات این شرکت در داخل کشور به فروش می رسد بنابراین اعمال عوارض ۲۵درصدی صادرات تاثیر زیادی در سودآوری شرکت نخواهد داشت.

منبع آگاه با بیان اینکه دو شرکت تولیدکننده سنگ و آهن زیرمجموعه گل گهر هستند، ادامه داد: این دو شرکت می توانند پس از تبدیل سنگ آهن نسبت به صادرات آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات بخش نامه های صادره از سوی دولت متناقض یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: بعنوان مثال در سال های گذشته بخش نامه ای در راستای جلوگیری از خام فروشی اعمال شد که به موجب آن باید عوارض ۳۵درصدی به کنسانتره و ۵۰درصدی به گندله اختصاص می یافت که این دستورالعمل برخلاف در واقع برخلاف برنامه های در نظر گرفته شده برای خام فروشی بود.

منبع آگاه با اشاره به اینکه سنگ خام صادر شده توسط دولت عوارضی نداشت اما عوارض ۵۰درصدی به صادرات گندله توسط شرکت ها اختصاص می‌یافت، افزود: متاسفانه دستورالعمل های تعیین شده توسط دولت براساس چشم انداز بلندمدت نیست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر