بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
مدیر مزیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مدیریت حرفه‌ای آن‌ها است و این موضوع الزاما به معنی بازدهی بالاتر نبوده، بلکه گاهی به معنی ریسک کمتر است.
کد خبر : ۱۹۸۴۰۰

مزیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مدیریت حرفه‌ای آن‌ها

به گزارش بورس نیوز، پیمان تاتایی در خصوص امکان معامله ۱۰درصد از دارایی‌های صندوق‌ها اظهار کرد: مزیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری «مدیریت حرفه‌ای» آن‌ها است و این موضوع الزاما به معنی بازدهی بالاتر نبوده، بلکه گاهی به معنی ریسک کمتر است.

وی افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط مجاز هستند حداکثر ۱۰ درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق را در بازار پایه فرابورس ایران سرمایه‌گذاری کنند؛ البته فرآیند اداری برای اجرای این مصوبه حدود یک ماه طول می‌کشد، زیرا باید ابتدا امیدنامه صندوق‌ها شرکت‌ها اصلاح شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: صندوق‌ها نماینده سرمایه‌گذاران خُرد برای سرمایه‌گذاری هستند. با این تفاوت که دانش و تخصص لازم را برای این کار دارند. با در نظر گرفتن این نکته و وجود بازدهی بیشتر در کنار ریسک بالاتر در بازار پایه، افراد متخصص خیلی بهتر می‌توانند از این شرایط، سود کسب کنند و اجرا شدن این مصوبه برای صندوق‌ها نکته مثبتی است.

مدیر دارایی‌های شرکت تامین سرمایه امید به سرمایه‌گذاران در صندوق‌ها توصیه و خاطرنشان کرد: به اعتقاد من سرمایه‌گذاران فقط به رتبه و بازدهی صندوق توجه نداشته باشند. زیرا اگر بازار در مواقعی ریزش داشته باشد، شاید صندوقی که رتبه بالا یا ریسک بیشتری دارد با شرایط دشواری رو به رو شود؛ بنابراین، سرمایه‌گذاران باید به جای استفاده از کانال‌های غیررسمی و فضای مجازی تاثیر نگیرند و با تحقیق از منابع موثق و کارشناسان و تحلیلگران مبادرت به خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری کنند که نقدشوندگی بهتر داشته و نهاد‌های متولی مانند سازمان بورس بر عملکرد آن‌ها نظارت دارند.

تاتایی دررابطه با پیش بینی خود از بازار سرمایه گفت: در حال حاضر سهم‌های کوچک با رشد زیادی همراه بوده و سهم‌های بزرگ بنیادی نیز به قیمت خود معامله می‌شوند. همچنین، جریان نقدینگی در بازار زیاد بوده و منتظر هستیم که با ارائه گزارش‌های ۶ ماهه و یا اتفاقات جدید تقاضا را به سمت بالا داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

«خود حرفه‌ای پنداری» کار دست آماتورها داد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"اعتماد" عامل ورود نقدینگی به بورس

محمودرضا خواجه نصیری در گفتگو بورس‌نیوز تاکید کرد:

نفوذ "بورس" به خانه‌های مردم

ارسال نظر