بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
خوب‌ها و بد‌های هفته معرفی شدند؛

حال خوش سهامداران "اپرداز" در هفته تلخ "آسیا"

در هفته‌ای که شاخص کل بازار سهام حرکت لاکپشتی داشت، "محرکه" رشد "اپرداز" با دور تند چرخید و "قاسم" در "آسیا" دوم شد.
کد خبر : ۲۰۰۳۳۵

حال خوش سهامداران

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت رشد بسیار اندکی داشت و حتی نسبت به بازه زمانی ۳۰ روزه قبل از آن، با افت ۴ درصدی مواجه شده بود. در مجموع، بازار سهام در یک سال گذشته ۶۹ درصد رشد کرده است.

حال خوش سهامداران

بر این اساس، در سومین هفته آبان ماه تعداد ۶۸ درصد نماد‌های حاضر در جریان معاملات، در مجموع سودده بودند و ۳۲ درصد نماد‌ها به سهامداران خود زیان وارد کردند.

حال خوش سهامداران

در این میان، نماد "اپرداز" با رشد قیمت ۳۷ درصدی بیشترین بازدهی را در بین تمام شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه داشت و پس از آن "خمحرکه" نزدیک به ۲۷ درصد و "تکنو" ۲۶ درصد رشد قیمت را در کارنامه این هفته خود به ثبت رساندند.

حال خوش سهامداران

در آن سوی معاملات، سهامداران "آسیا" متحمل ۱۳ درصدی شدند و لقب زیانده‌ترین سهم هفته را از آن خود کردند. "قاسم" ۱۲ درصد از ارزش خود را در این هفته از دست داد و در حالی که خبر معامله بلوکی در نماد "وآداک" به بازار مخابره شد، این سهم افت قیمت ۱۱ درصدی را تجربه کرد.

حال خوش سهامداران

در نگاه کلان، شاخص صنعت "محصولات کاغذی" به لطف رشد قیمت مداوم "چکاپا" با رشد ۱۱ درصدی مواجه شد. پس از این صنعت، رتبه دوم صنعت پربازده هفته به "محصولات کامپیوتری" رسید و "کاشی و سرامیک" با رشد شاخص ۱۰ درصدی در جایگاه سوم ایستاد.

حال خوش سهامداران

جریان معاملات این هفته بازار سرمایه رو به بالا بود و از همین رو، تنها ۱۴ صنعت با افت شاخص مواجه شدند. گروه "استخراج نفت گاز جز اکتشاف" ۸ درصد از شاخص خود را از دست داد و "محصولات چرمی" نیز ۴ درصد عقب نشینی کرد. گروه "هتل و رستوران" نیز در این رتبه بندی در جایگاه سوم قرار گرفت.

حال خوش سهامداران

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸
بورس ایران من درآوردی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸
بورس ایران من درآوردی است
علی قدسی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
سلام .نوسان گیری دربورس این روزها خیلی سخت شده ! درکمتراز بیست ثانیه ۲درصد میره پایین ودرمیانه بازار میانه بازار اگر نجنبی نفروشی گاه همان روز ده یازده درصد زیان خواهی دید ، بورس دیوانه شده! باید مداوا ودرمان شود !