بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

نقش "تاکسی‌های اینترنتی" در آلودگی

عضو هیات مدیره کسب‌و‌کار‌های‌ مجازی گفت: ماجرای قوانین جدید فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و دغدغه‌های ایجاد شده برای مسئولین شهری و کشوری حواشی زیادی را رقم زد.  
کد خبر : ۲۰۱۸۰۴
 
نقش
 
رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی در همین خصوص به خبرنگار بورس نیوز گفت: مسئله شهرداری با مذاکراتی که طی سال‌های اخیر انجام شد نهایتا به انعقاد دستورالعملی ما بین دو وزارت" صمت" و "کشور" ختم و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: برخی ایرادات مطرح شده و قول‌هایی در خصوص رفع و جلوگیری از بروز مشکلات داده شده و شرکت‌ها در حال بستن قرارداد هستند. 

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی تعداد مجوز‌های صادر شده را ۹۵ واحد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۶۰ مجوز فعال و در حال فعالیت هستند.

وی افزود: بنابراین تاکسی‌های اینترنتی از اتحادیه مجوز لازم جهت فعالیت در شهر مورد نظر را اخذ کرده و در صورت بروز مشکل با شهرداری یا وزارت کشور تحت حمایت قرار می‌گیرند. 

به سرمایه گذار خارجی همان ابتدا قوانین اعلام شود
الفت نسب درباره موضوع "سرمایه گذار خارجی" که وجود یا عدم وجود آن در فضای کسب و استارتاپی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این اتفاق با اخذ مجوز خواهد بود و اگر سرمایه گذاری خارجی در کشور به فعالیت مشغول است نشان از رعایت تمام قوانین دارد.

وی ادامه داد: لازم است قوانین مختلف نظارتی، امنیتی، فرهنگی و رعایت تمام چک لیست‌ها در همان ابتدای سرمایه گذاری به طرف سرمایه گذار اعلام شود، نه زمانی که شرکت فعالیت و جذب مشتری خود را آغاز کرده است. 

الفت نسب حساسیت نسبت به سرمایه گذار خارجی را تنها در حوزه فعالیت کسب و کار‌های مجازی عنوان کرد و افزود: انواع سرمایه گذاران عربی در بسیاری از بخش‌های صنایع غذایی به چشم می‌خورد و این امر که در دیگر فضا‌های کسب و کار این حساسیت وجود ندارد سوال برانگیز است.

کسب و کار‌ها و سرمایه گذاران را ناامید نکنیم
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی به وجود نهاد‌های نظارتی در صورت بروز مشکلات اشاره داشت و گفت: نکته مهم این است که وحدت رویه مابین سازمان‌های متولی وجود ندارد.

وی ادامه داد: هر سازمان متولی یک حرف و ایده دارد که لازم است تجمیع و به سرمایه گذار تفهیم شود، اما اینگونه نیست.
 
تاکسیرانی و خودرو‌های فرسوده
الفت نسب بااشاره به ماجرا‌های پیش آمده مابین تاکسیرانی و تاکسی های اینترنتی اظهار داشت:قوانینی در این دستورالعمل قرارداده شدکه سن خودرو‌ها حداقل به ۱۰ سال برسد. البته باید به این نکته نیز دقت شود که تاکسی‌های اینترنتی در واقع تاکسی نیستند و در زمان‌های خاص کار می‌کنند، اما نهایتا این دستورالعمل با اخذ و لغو برخی امتیاز‌ها تصویب و ابلاغ شده و در دستورالعمل قرار گرفت.
 
 
نقش

نقش خودرو‌های تک سرنشین در آلودگی هوا
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی در خصوص نقش خودروهای تک سرنشین در آلودگی هوا گفت: این مشکل را نمی‌توان از یک نگاه بررسی و بدون در نظر گرفتن آیتم‌های دیگر قضاوت کرد.

وی ادامه داد: در بحث خودرو‌های فرسوده که دستورالعمل اعمال شده و بحث معاینه فنی نیز قابل تقویت است.

الفت نسب خاطر نشان کرد: امید می‌رود ناوگان تاکسیرانی به این سیستم متصل شود تا کمکی باشیم برای تمامی رانندگانی که پایه شکل گیری اسنپ، تپ سی و ... هستند. البته در مراحل بعد، طبق قوانین و روش‌هایی که در دنیا وجود دارد برنامه‌هایی برای سازماندهی این سیستم در دست اجرا خواهد بود. 

وی در پایان با اشاره به بحث "افزایش قیمت "عنوان کرد: این موضوع توسط شرکت‌ها به صورت داینامیک تعیین شده و و براساس آیتم هایی، چون ترافیک و تعداد تجمیع ماشین‌ها تغییر پیدا می‌کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرحقوقی اسنپ در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

پاسخی برای کاهش کاربران "اسنپ"

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد: 

خبری از پرداخت خسارت توسط دولت نیست

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی

"قطع اینترنت" خنجری بر کسب‌وکار آنلاین

ارسال نظر