بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اصلاح درجهت ثبات بازار

اگر موانع قانونی برای پذیرش شرکت ها و عرضه اولیه‌های بزرگ برطرف شود شرکت‌های بزرگ می‌توانند عرضه اولیه داشته باشند.
کد خبر : ۲۰۷۹۶۳

اصلاح درجهت ثبات بازار

احمد اشتیاقی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در ارزیابی بازار به بورس نیوز اظهار کرد:
استراحت یک هفته‌ای برای بازاری که رشد خوبی داشته لازم است. برای ادامه دار بودن روند صعودی و نرمال نگه داشتن این شرایط، اصلاح بازار گزینه مناسبی است. کلیت بازار مشکلی ندارد و کماکان سهام‌های بنیادی از جمله هلدینگ‌ها و بخشی از سهام پتروشیمی، معدنی و فلزی با افزایش قیمتی و معامله بیش از ارزش ذاتی مواجه نشدند و به طور کلی شاخص در وضعیت بدی قرار ندارد هرچند که تعدادی از سهم‌ها بیش از ارزش ذاتی خود در حال معامله هستند و همچنین وزنی هم که بازار به تجدید ارزیابی‌ها می‌دهد بیش از ارزش واقعی آن هست و سرمایه گذاران در این رابطه باید محتاطانه خرید کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: جریان پولی که وارد شده اگر در سهم‌های عرضه اولی سرمایه گذاری شود کمک زیادی به رشد بازار خواهد کرد تا پول جدید به سوی سهام شرکت‌های کوچک که بالای ارزش ذاتی معامله می‌شوند نرود. در این مقطع می‌توانند موانع قانونی و پذیرشی عرضه اولیه‌های بزرگ را برطرف کنند تا شرکت‌های بزرگ عرضه اولیه داشته باشند.    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با اشاره به حفظ نقدینگی در بازار گفت: اگر تا به امروز خروج نقدینگی اتفاق نیفتاده به دلیل عدم جذابیت در بازار‌های موازی بوده و اگر بازار‌های موازی جذاب و با رشد مواجه شوند سرمایه گذار تشخیص می‌دهد از بازاری که رشد کرده پول خود را خارج و به بازاری که در مرحله رشد هست منتقل می‌کند. سهم‌های بنیادی که ظرفیت خوبی دارند و در حقیقت آینده خوبی برای آن‌ها متصور هستیم از لحاظ ارزش ذاتی، می‌توانند بستر مناسبی برای جریان پول مضاعفی که وارد بازار شده باشند و سهم‌هایی که دورنمای خوبی ندارند و فقط به دلیل هجوم پول سرگردان با رشد قیمت مواجه شده اند مناسب این نقدینگی نیستند و مطمئنا تازه واردان متضرر خواهند شد اما؛ به محض اینکه بازار دیگری جذاب شود پول به آن سو خواهد رفت.
اشتیاقی در پایان خاطرنشان کرد: گنجایش و جذابیت برای عرضه اولیه در بازار وجود دارد و آگاهی مردم نیز افزایش پیدا کرده و نباید دغدغه ثابت شدن شاخص در این اعداد یا افزایش آن را داشته باشیم، باید کنترلی که حراست می‌کند از روند عرضه اولیه بیشتر شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بازار سرمایه سپر افزایش دلار

بازار سرمایه در هفته ای که گذشت؛

بازارهای جهانی در مواجهه با قوی سیاه «کرونا»

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تجدید ارزیابی‌ها پیشتاز بازار

ارسال نظر