بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

از تاجگذاری «غگل» تا قرمزپوشی «تکشا»

در هفته‌ای که سپری شد قیمت‌ها سقف‌های جدیدی را لمس کردند و باز هم همگان را مبهوت قدرت نقدینگی کردند.
کد خبر : ۲۱۱۳۲۲

از تاجگذری «غگل» تا قرمزپوشی «تکشا»

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت رکوردشکنی‌های بسیاری داشته و اعداد و ارقامی جالب توجهی را به نمایش گذاشته است.

در این هفته توانست قله ۵۳۰ هزار واحد را فتح کند و رکود تازه‌ای نمایش بگذارد. در مجموع، بازار سهام در این هفته ۹.۵ درصد بازدهی به ثبت رساند و در بازه زمانی ۳۰ روزه رشد ۳۲.۴ درصدی داشت. در مقایسه با هفتمین روز اسفند ماه سال گذشته ۲۱۸.۳ درصد شاخص کل بورس تهران افزایش یافته است.

از تاجگذری «غگل» تا قرمزپوشی «تکشا»

در بین نماد‌های حاضر در جریان معاملات، این هفته ۹۲ درصد نماد‌ها در کل بازدهی عاید سهامداران خود کردند و فقط ۸ درصد از نماد‌ها قرمزپوش بودند.

از تاجگذری «غگل» تا قرمزپوشی «تکشا»

در بین شرکت‌های سودده، بیشترین بازدهی در نماد «غگل» رقم خورد که پس از ثبت افزایش سرمایه سنگین از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، با افزایش قیمت شدیدی بازگشایی شد و در مجموع، طی یک هفته ۱۰۰ درصد بازدهی عاید سهامداران خود کرد. پس از این سهم غذایی، «نگین» و «دالبر» رتبه‌های بعدی بیشترین بازدهی را به نام خود ثبت کردند.

از تاجگذری «غگل» تا قرمزپوشی «تکشا»

در میان اندک شرکت‌های زیانده، «تکشا» پس از رشد قیمت قابل توجه در هفته‌های قبل، این بار بر مدار صعود چرخید و ۱۲ درصد از قیمت خود را از دست داد و زیانده‌ترین سهم هفته لقب گرفت. «غنیلی» و «پارتا» دیگر سهم‌هایی بودند که افت قیمت را به سهامداران خود تحمیل کردند.

از تاجگذری «غگل» تا قرمزپوشی «تکشا»

در میان صنایع، هیچ یک از گروه‌ها و صنایع در هفته‌ای که سپری شد افت شاخص نداشتند و طی یک حرکت دسته جمعی، همه صنایع رشد کردند که سرآمد همه آن ها، گروه «محصولات کامپیوتری» با حضور تک نماد «مادیرا» بود. شاخص این صنعت نزدیک به ۲۴۴ درصد افزایش یافت.

گروه «فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط» و «دستگاه‌های برقی» از جمله صنایع پربازده هفته بودند.

از تاجگذری «غگل» تا قرمزپوشی «تکشا»

پیش بینی بازار هفته آینده

با توجه به افزایش قیمت دلار در چند روز اخیر و حجم نقدینگی که قدرت بسیاری گرفته و همه تحلیل‌ها را در خود حل می‌کند، به نظر می‌رسد بازار سرمایه همچنان در مسیر صعود گام بردارد اما؛ از آن جا که قله‌های بسیاری توسط شاخص فتح شده احتمال اصلاح و استراحت بازار را نیز باید مدنظر داشت.

در هر صورت در شرایط کنونی و قیمت‌های کنونی که برخی سهم‌ها در حباب قرار دارند، خرید سهم باید با احتیاط انجام گیرد و بنیادی‌ها مدنظر باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر