بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌‎وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

اثر دوگانه افزایش سرمایه از محل صرف سهام

لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس از طریق صرف سهام یا سلب حق تقدم تصویب شد. این اتفاق اثردوگانه خوب و مثبتی را به جریان انداخته و شرکت و هم سهامداران از این موضوع منتفع خواهند شد.
کد خبر : ۲۲۵۱۰۳
اثر دوگانه افزایش سرمایه از محل صرف سهام
 
شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه در این رابطه به بورس نیوز گفت: افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم به این شکل صو رت می‌گیرد که شرکت‌ها حق تقدم استفاده نشده را با قیمت تابلو بازار (کمی پایین‌تر از قیمت روز سهم) به فروش رسانده و از محل آورده نقدی افزایش سرمایه شکل می‌گیرد. 

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص مزیت این لایحه نسبت به سایر روش‌های افزایش سرمایه خاطر نشان کرد:در زمان استفاده سهامدار از حق تقدم، تنها ارزش اسمی سهم پرداخت شده و این امر آورده نقدی بسیار کمی برای شرکت به همراه دارد. البته در گذشته افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم امری رایج بود، اما با تصویب لایحه مذکور، معافیت مالیاتی برای این امر در نظر گرفته شده است.
 
احمدی تصریح کرد: این طرحی تشویقی برای استفاده شرکت‌ها از این قانون و با شرط" ثبت افزایش سرمایه "در شرکت و در صورت اظهار به" اندازه ۲۰ درصد، با نرخ مالیاتی صفر" درنظر گرفته شده است. 
 
اثر دوگانه افزایش سرمایه از محل صرف سهام
 

وی ادامه داد:در پروسه افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم کل مالیات مربوطه باید پرداخت می‌شد بنابراین این اتفاق کمکی برای بالابردن ظرفیت نقدی و ورود پول به شرکت خواهد بود.
 
 
این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: از سویی دیگر صرفه جویی مالیاتی نیز عاملی در کاهش خروج وجه نقد بابت مالیات از شرکت هاست. 

احمدی در پایان اضافه کرد: این اتفاق اثردوگانه خوب و مثبتی را به جریان انداخته و شرکت و هم سهامداران از این موضوع منتفع خواهند شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بررسی معایب و مزایا از نگاه کارگزاران؛

خوب و بد "افزایش سرمایه" از محل "صرف سهام"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اقدام کارگزاری‌ها و موج منفی بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تشریح وضعیت "بورس" با یک مثال ساده

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
با سلام.
لطف فرمایید رژه انیمیشنی سرخط اخبار را از وسط صفحه بردارید سرگیجه گرفتیم، طرح جالبی نیست.
با تشکر