بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: من همیشه گفتم که کسی که به بازار ورود می کند عقل محاسبه گری اش درباره خرید، فروش و نگهداری سهام بی وقفه کار کند.  جنس بازار سرمایه جنس عقلانیت، محاسبه گری است.
کد خبر : ۲۲۹۰۷۳

جنس بازار سرمایه جنس عقلانیت، محاسبه گری است

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص حمایت از بازار سرمایه اظهار کرد: حمایت های دولت حمایت بنیادی است. به عنون مثال حلقه مفقوده بورس ایران این بود که بازارگردانی توسط بنگاه ها به طور جدی اتفاق نمی افتاد.

وی افزود: طبق مصوبه شورای بورس مقرر شد که تمام بنگاه ها یا خودشان بازارگردانی کنند یا بازارگردان حرفه ای داشته باشند و دیگری بحث فروش اوراق اختیار تبعی است. 

وزیر اقتصاد در این باره ادامه داد: این کار باعث می شود سهامدار بداند بنگاه ظرف مدت زمان مشخصی ارزش سهام را با این نرخ تضمین می کند.

دژپسند همچنین خاطرنشان کرد: موضوع دیگر سهام خزانه است که این مساله هم خیلی کمک می کند. 

وی درخصوص سایر حمایت های دولت بیان کرد: دسته دیگر ترغیب بازار از طریق عرضه اولیه ها و شناورها بود. بنگاه هایی که دارای شاخصه مناسبی هستند را به بورس بیاوریم.

وزیر اقتصاد از عرضه اولیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در نظر داریم باقیمانده سهام دولت در بانک ملت، بانک تجارت و صادرات را در قالب داراسوم عرضه کنیم که این کار کمک می کند سهامدار در بازار سرمایه با آپشن های متنوع برخوردار شود. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و بازار باثباتی را داشته باشیم.

دژپسند در توصیه ای به سهامداران گفت: خواهشم این است که بازار را فقط به شاخص نبینید. ابعاد متفاوتی دارد. البته شاخص برایند خیلی چیزهاست. ضمن اینکه من همیشه گفتم که کسی که به بازار ورود می کند عقل محاسبه گری اش درباره خرید، فروش و نگهداری سهام بی وقفه کار کند.  جنس بازار سرمایه جنس عقلانیت، محاسبه گری است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
چند بار قراره بانک ها رو عرضه کنند؟ اینطوری پیش بره کار میکشه به دارا چهارم و پنجم و هزارم
حجت
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
سلام

دارا 3 که خودرو و بانکی بودند ؟

حالا چرا به خودرو اشاره ای نکردند ؟

ایا دارا 2 هم قرار هست عرضه باشه یا همون پالایش یکم بود ؟

ممنون
مرتضی
Russian Federation
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
لطفا اگر تمایل ب خرید دارید + بزنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
عقل محاسبه گری یعنی اینکه وایسی تا کل پولت بره جیب دولت و بعد لبخند بزنی و بری پی کارت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
.............. اوضاع بازار خیلی بهتره..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
سلام فقط بورسیها باید عقل معاش باید داشته باشند فقط سهامداران بورسی باید بلند مدت فکر کنند وکارکنند بقیه بازارهای موازی هر غلطی کردند کردند