بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازارگردانی شرکت‌ها رفع تکلیف است

کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر عملکرد بازارگردان‌ها با حجم بسیار کمی که دارند را می‌توان به عنوان رفع تکلیف نگاه کرد.
کد خبر : ۲۲۹۱۵۱

بازارگردانی شرکت‌ها رفع تکلیف است/ هدف برنامه ریزی شده محقق

احسان رضاپور در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره الزام شرکت‌ها به داشتن بازارگردان اظهار کرد: در حال حاضر عملکرد بازارگردان‌ها با حجم بسیار کمی که دارند را می‌توان به عنوان رفع تکلیف نگاه کرد با این نوع بازارگردانی شرکت‌ها فقط می‌خواهند بگویند که بازارگردان دارند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بازارگردانی به معنی این است که منابع مشخص و قابل قبولی با حدنصاب‌های با معاملات روزانه سهام شرکت‌ها با حجم صف‌های فروش و خریدی که سهام شرکت‌ها با توجه به شناوری هایشان مبتلا به آن می‌شوند بتواند بخشی از تقاضا چه سمت خرید و چه سمت عرضه را پاسخگو باشد.

وی گفت: اگر قرار باشد تعداد سهام و مبالغی که برای معاملات روزانه در نظر گرفته می‌شود از یکسری حدنصاب‌هایی که برای سهام‌های مختلف خیلی هم متفاوت است پایین‌تر باشد طبیعتا با هدفی که مدنظر سیاستگذاران است نخواهد رسید.

رضاپور بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد حتی اگر بسیاری از شرکت‌ها، بازارگردان با حداقل شرایط تعیین شده را بکارگیری کنند هدف برنامه ریزی شده محقق نخواهد شد.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: طبیعتا این بازارگردان‌ها نیز بر بازار اثرگذار است، اما ممکن است این حدنصاب‌ها از یک عددی برای برخی از سهم‌ها کمتر باشد و اثربخشی که موردنظر است و برای آن موضوع الزامی شده برآورده نکند.

وی تاکید کرد: این موضوع برای بسیاری از شرکت‌ها با توجه به وضعیت معاملات، سهام شناور و صف‌های فروش که با آن درگیر هستند صادق است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل سبدگردان آسال در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

عدم تمکین از دستورالعمل بازارگردانی

کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سیاست‌گذاری اشتباه، سد راه افزایش تولید خودرو

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نقش هیجان در نوسان بازار سرمایه/ شرط بازگشت سرمایه‌گذاران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
سهم قاسم را دریابید در روزهای مثبت منفی بوده دو ماه واسه افزایش سرمایه بسته بوده الان هم فکر کنم یک ماه و نیمه صف فروشه. بدون کوچکترین حمایت
فروهر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
سهامدار عمده ثعمرا یکی از حیله گر ترین حقوقیهای بازاره که سازمان بورس و دایره حقوقی اش باید به روند تخلفات این حقوقی در متضرر کردن مردم و عدم حمایت قاطع از سهم شان به تخلفات حقوقی ثعمرا رسیدگی کنند.... مردم چند ماهه در صف فروش گیر کرده اند و حقوقی ثعمرا سرمایه های مردم را بجای صیانت به گروگان گرفته... تا نابودی زندگی مردم چیزی نمانده لطفا به وضعیت ثعمرا رسیدگی کنید... از بورس نیوز گرامی هم خواهشمندم با یک مصاحبه با مسئولان ثعمرا وضعیت اسفبار قیمت سهام و به گروگان گرفتن سرمایه های مردم از سوی حقوقی ثعمرا ترتیب بدهد و خواسته مردم و سهامداران متضرر را پیگیری کند. با سپاس
ناشناس
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
خب مردم وقتی میفروشن شما انتظار داری شرکت بیاد بخره؟ یعنی شرکت کلا باید بخره؟ سود و ضررش رو کی میده؟