بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در صورتی که قوه قضائیه تصویب کند، سهام عدالت متوفیان به صورت قهری و خودکار به ورثه آن‌ها منتقل می‌شود.
کد خبر : ۲۳۳۸۲۷

وراث متوفیان سهام عدالت بخوانند

به گزارش بورس نیوز، این روز‌ها در حالی وراث متوفیان سهام عدالت در بلاتکلیفی و سردرگمی بسر می‌برند که تا پیش از آزادسازی این سهام، وراث قانونی می‌توانستند برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان خود به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن وی کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.

همچنین تا پیش از این، وراث قانونی مشمولان متوفی می‌توانستند با مراجعه به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان خدمات الکترونیک دولت و با ارائه مدارک لازم و امضای تقسیم‌نامه سهام عدالت نسبت به تقسیم سهام عدالت و منافع آن اقدام کنند.

این در شرایطی است که از زمان آزادسازی سهام عدالت این روند متوقف شده و حالا وراث متوفیان سهام عدالت در بلاتکلیفی و سردرگمی بسر می‌برند.

با این حال شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به تازگی اعلام کرده در صورتی که قوه قضائیه تصویب کند، سهام عدالت متوفیان به صورت قهری و خودکار به ورثه آن‌ها منتقل می‌شود. در این راستا زیرساخت‌های الکترونیکی تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آماده شده و منتظر تایید نهایی قوه قضائیه است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیر مرکز تماس شرکت سپرده گذاری مرکزی مطرح کرد؛

پاسخ به سوالات مربوط به سهام عدالت با سرشماره ۱۵۶۹

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱
بیمه دانا بیشترین سهم مربوط بسهام عدالت است که نمایندگان استانها توجهی به پایمال شدن حق وحقوق سهامداران نمیکنند بدین منظور مدیریت شرکت مدت یکسال است هرانچه که خواست براین سهم روا داشت دادستان برای احقاق حق کل سهامداران می تواند بعنوان مدعی تمامی سهامداران اقدام وتمامی متخلفان این شرکت را بازخواست وتمامی ضرر وزیان سهامداران را مطالبه کند