بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بی‌توجهی بورس به نتیجه برجام

کارشناس بازار سرمایه گفت: چه برجام نتیجه بخش باشد یا نباشد اتفاقی که روی اقتصاد کشور رخ می‌دهد حدود ۵ درصد است به همین دلیل بازار سرمایه زیاد به برجام توجه ندارد.
کد خبر : ۲۴۳۴۲۶

بورس توجهی به نتیجه برجام ندارد

همایون دارابی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: قبل از انتخابات چهار عامل نرخ بهره بالا، بی ثباتی بازار دلار، قیمتگذاری دستوری و ابهامی که درباره رئیس جمهور بعدی وجود داشت بازار را تحت تاثیر قرار داده بود.
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در فضای پس از انتخابات چند اتفاق رخ داده است، افزود: نتیجه انتخابات مشخص و چارچوب فکری رئیس جمهور و برنامه‌ها مشخص شد، نرخ بین بانکی کاهش یافت و نرخ دلار به ثبات نسبی رسیده است.

وی گفت: گزارش‌های سه ماهه مثبت و خوبی از سوی شرکت‌ها منتشر شده که به کمک بازار آمده است.

دارابی بیان کرد: در حال حاضر شرایط مطلوب است هر چند نگرانی‌های وجود دارد، اما بازار پس از اُفت شدید منتظر یک دوره سیاستگذاری‌های معقولی است که بتواند مجددا به سطوح قبلی بر گردد.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه عمده مسئله و مشکلات اقتصاد کشور عموما مربوط به حوزه داخلی است چه برجام نتیجه بخش باشد یا نباشد اتفاقی که روی اقتصاد کشور رخ می‌دهد حدود ۵ درصد است به همین دلیل بازار زیاد به برجام توجه ندارد.

وی تصریح کرد: پس از انتخابات ریاست جمهوری شاکله سیاست این است که اقتصاد را به موضوعات سیاسی گره نزنیم و مردم را معطل مذاکرات نکنیم اقدامی که دولت فعلی انجام داده بود.

دارابی تاکید کرد: گره زدن اقتصاد به موضوع برجام و صحبت‌هایی که مبنی بر کاهش نرخ دلار صورت گرفت موجب شد تا حجم زیادی از مواد اولیه سفارش داده نشود و کمبود مواد اولیه یکی از عوامل بروز تورم است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: باید به این نبوغ فکری برسیم که مذاکرات چه در جریان باشد یا مذاکرات قطع شود نباید اقتصادو معیشت مردم را به اقتصاد گره بزنیم.

وی افزود: ثباتی که در نرخ دلاربوجود آمده نوید خوبی به صادرکنندگان و شرکت‌های صادرات محور داده و این موضوع تاثیر خود را گذاشته و شاهدیم شاخص بورس بواسطه شرکت‌های صادرات محور رشد کرده است.


بیشتر بخوانید:

سایه سنگین دلار در رشد بورس

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
تمام بیانات این بزرگوار درست ولی 5درصد راچگونه به ذهن ایشان خطو رکرد؟چرا35 درصد نه؟