بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کندل قوی و پایان اصلاح ...
سهامداران و معامله‌گران باید توجه داشته باشند که همانطور که شاخص‌کل نمایان ساخته، کندل صعودی که دیروز ساخته شد کاملا قوی بوده و با شکست خط روند نزولی اندیکاتور rsi نیز همراه شد که این نیز دلیلی از سوی تکنیکالیست‌ها برای بهبود بازار است
کد خبر : ۲۴۷۷۴۹

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، در نخستین روز معاملات بازارسرمایه که همزمان با آغاز نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بود، شاخص‌ها در راستای تخریب روحیه وارد عمل نشدند و افزایش جدی را بعد از یک ماه کاهش و نوسان تجربه کردند.

آخرین ماه تابستان برخلاف دیگرماه‌ها شاخص کل کاهش یافت و امیدواریم با آغاز مهرماه وضعیت معاملات دگرگون شود و بورس بتواند روند مثبت خود را ادامه دهد؛ البته با نگاهی به تابلوی معاملات می‌توان دریافت که پالایشگاهی‌ها لیدر بازار بودند و استقبال از آن‌ها نیز به شکل مطلوبی همراه بود البته نمی‌توان مانند سال‌های گذشته لیدر مشخصی را برای بازار عنوان کرد اما؛ نقدینگی مانند امواج به تمام گروه‌ها سرک کشیده و سهم‌های ارزشمند را با اقبال مواجه می‌کند.

ارزش معاملات بورس تهران ۶ هزار میلیارد تومان بود و در فرابورس هم بیش از ۱۸ هزار میلیارد معامله انجام شد.

دلار و احتیاط خریداران، قیمت را بالا برد

دلار در ادامه روند صعودی خود که در ابتدای هفته آغاز شده در آخرین ساعات شب گذشته به نرخ ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان رسید البته طبق شنیده‌ها بسیاری از خریداران که می‌توانند تعادل را به بازار تزریق کنند، این روز‌ها دستور توقف را مقابل خرید گذاشته‌اند تا با احتیاط بیشتری گام در مسیر دلار و سودسازی آن بگذارند.

سکه عکس دلار، نزولی شد

تصورمان بر این بود که با افزایش نرخی که دیروز سکه بهار آزادی تجربه کرد، سکه نیز در مسیر دلار روند صعودی را طی کند اما؛ سکه دنده معکوس زد و به ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت و صرافی‌ها نیز این عدد را رند کرده و با نرخ ۱۱ میلیون تومان می‌خریدند؛ از سوی دیگر سکه امامی نیز با نرخ ۱۱ میلیون و ۶۳۰ هزارتومان معامله شد.

تابلوی طلافروشی‌ها نیز حاکی از آن بوده که هر گرم طلا با نرخ یک میلیون و ۱۴۰ هزارتومان و هر مثقال طلا نیز با نرخ ۴ میلیون و ۹۴۰ هزارتومان قیمت گذاری شده بود.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشید که فردا تعطیل بوده و امکان افزایش عرضه‌ها در بازار کاملا وجود دارد اما؛ سیگنال‌هایی که شاخص‌کل و البته شاخص هم‌وزن ارائه داده احتمال بهبود روند بازار را به سهامداران داده است.

سهامداران و معامله‌گران باید توجه داشته باشند که همانطور که شاخص‌کل نمایان ساخته، کندل صعودی که دیروز ساخته شد کاملا قوی بوده و با شکست خط روند نزولی اندیکاتور rsi نیز همراه شد که این نیز دلیلی از سوی تکنیکالیست‌ها برای بهبود بازار است؛ بنابراین زیرسایه سهم‌های شاخص‌ساز باید به مدیریت پرتفوی خود بپردازید و ریسک بسیاری از سهم‌هایی که هنوز در بازار جان نگرفته‌اند را نخرید؛ اما این موضوع دلیلی بر بی‌ارزش بودن سهم‌های کوچک نیست چراکه دوباره فصل سرمایه‌گذاری در سهم‌های کوچک خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
Ali
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
سلام، چرا دولت جدید به این موضوع ورود نمی کند و یک سری مافیای گردن کلفت را که مثل اژدها روی سرمایه مردم چمبره زدند به حال خود رها کرده ؟ تا کی باید این وضع را تحمل نمود ؟!!! قبل از انتخابات که بحثهای زیادی برای اصلاح بورس می کردند ، نکنه این حرفها باد هوا بوده و یا خدای ناکرده خودشان‌ هم شریک مافیا شدند ، چراکه طی این چند هفته روی خوشی از بورس ندیدیم، عرضه اولیه ها را هم که بنا برشنیده ها از وزیر محترم به کیسه صندوق‌دار ها ریختند تا قوتر بتوانند گردن ضعیفان و سهام داران خرد را بفشارند ‌ خدايا خودت درست کن
مهدی
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
چون خودش هم از همین دزدهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
الان حال میکنید که پول آدمهای ضعیف را بالا کشیدید باشه آخر آه این مردم شما را خواهد گرفت
بورس بان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
نوسان در بازار یعنی مالیات و کارمزد بیشتر و نوسانگیری حقوقی برای درامد بیشتر بازار خیلی بالا بره نریزه خوب نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
تا وقتی که ........... تو این ملکته و مثل موریانه ملکتو میخوره جای هیچ امیدی برای مردم نیست
سعید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
تا زمانی که اعتماد به بازار سرمایه برنگردد اوضاع همینه و مقصر این موضوع هم خود سازمان بورسه اگه نوسانات بورس عادی باشه یعنی نه رشد شارپی باشه و نه سقوط شدید هیچ کس از بازار در نمیره اما بورس ایران به علت بی کفایتی مسئولین بی اعتماد شده و همه منتظر فرار هستن و دودش هم به چشم سازمان خواهد رفت