بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کلیدداران با قصاوت
ثبات در سطح بالای ۱/۳۲۰ میلیون واحد شرایط جدیدی را پیش روی فعالان رقم خواهد زد که در سایه آن می‌توان به تثبیت و بهبود نسبی بازار امیدوار شد.
کد خبر : ۲۵۱۸۵۶

کلیداران با قصاوت

به گزارش بورس نیوز، بازارسرمایه در روز گذشته با رشد بیش از ۱۶۸۰۰ واحدی در محدوده یک میلیون و ۳۱۸ واحدی قرار گرفت و ثبات در سطح بالای ۱/۳۲۰ میلیون واحد شرایط جدیدی را پیش روی فعالان رقم خواهد زد که در سایه آن می‌توان به تثبیت و بهبود نسبی بازار امیدوار شد. فضایی که در آن به بهبود نسبی معاملات، به سود حداقلی نیز می‌توان دست یافت.

سهامداران عزیز، بسیاری از سهم‌های پرتفوی همه اهالی بازارسرمایه بر روی محدوده‌های قیمتی شگفت‌انگیزی نشسته‌اند و P/E فورارد یا تحلیلی این سهم‌ها به محدوده کمتر از ۶ واحد رسیده است.

تحت این شرایط نرخ‌ سهم‌های پرتفوهای ما ارزان‌ترین دارایی بین تمام دارایی‌هاست و اما؛ چه کنیم که بورس با تصمیم‌گیری‌های آقایان بالایی و بله‌قربان‌گویی حقوقی‌ها اصلا منطق سرش نمی‌شود و بسیار با قصاوت عمل می‌کند!

سهامداران از سوی دیگر مجددا تاکید می‌کنیم که طی روز‌های اخیر اعلام کردیم و خواهیم کرد که فروش در شرایطی که RSI از محدوده ۲۷ واحد بازگشته و واگرایی مثبت اولیه بین این اندیکاتور و شاخص کل دریافت شده، منطقی نیست؛ کماکان به سطوح بسط فیبوناچی زمانی که زمان تقریبی برگشت و بهبود نسبی بازار را هفته آخر آذر و حداکثر نیمه اول بهمن نشان می‌داد، پایبند هستیم.

شاخص کل بورس در معاملات روز گذشته ۱۶۸۱۷ هزار واحد افزایش یافت و به یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز ۴۳۰۶ هزار واحد رشد کرد.

ارزش معاملات بورس تهران ۳۳۰۰ هزار میلیارد تومان بود و در فرابورس هم ۲۴۰۰ میلیارد تومان معامله انجام شد.

باز هم روند افزایشی قیمت دلار

همانطور که در روز گذشته اعلام شد، تله خریداران برای فروشندگان دلاری با حیله قشنگی پهن شد و نتیجه آن مجددا دلار بالای ۳۰ هزارتومان بود.

دلار در شب چله با نرخ ۳۰ هزار و ۲۸۰ تومان نرخ‌گذاری شد و هر یورو نیز نرخ ۳۴ هزار و ۱۵۰ تومانی را به نمایش گذاشت.

نرخ طلا، اما کاهش یافت

نرخ سکه نیز با رشد دلار صعودی شد و ۱۰۰ هزارتومان باید آن را گران‌تر خرید بنابراین نرخ سکه را باید ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزارتومان دانست و نرخ هر سکه امامی نیز به ۱۳ میلیون و ۷۰ هزارتومان رسید.

در تابلوی طلافروشی‌ها نیز نرخ هر گرم طلا به یک میلیون و ۲۹۷ هزارتومان ثبت شد ضمن آنکه بهای انس جهانی در معاملات روز گذشته ۵.۴۶ دلار کاهش یافت و در ۱۷۸۶ دلار در هر انس معامله شد.

افزایش ۲ درصدی قیمت نفت

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته ۲.۶۹ درصد افزایش یافت و به ۷۳.۹۹ دلار در هر بشکه رسید؛  براساس پایبندی اعضای اوپک پلاس به کاهش تولید نفت، عرضه نشان می‌دهد که سطح تولید بسیار پایین‌تر از اهداف توافق شده باقی مانده است.

از شرق تا غرب

شاخص سهام نیکی ژاپن در معاملات دیروز ۵۷۹ واحد افزایش یافت؛  شاخص سهام شانگ‌های چین در معاملات روز گذشته ۳۱ واحد افزایش یافت و به ۳۶۲۵ هزار واحد رسید؛ داوجونز ۵۲۵ واحد افزایش؛ S&P ۵۰۰ و نزدک نیز بیش از ۱.۵ درصد رشد کردند.

بیت کویت ۵ درصد رشد کرد

در نشست معاملاتی امروز رمز ارز‌ها رشد کرده اند، به طوری که بیت کوین با ۵ درصد رشد به ۴۸ هزار دلار رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر