بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

لغو برجام، هیجانی گذرا برای بورس

در کوتاه مدت بیشتر به صورت هیجانی بر قیمت سهم‌های صنایع تحریمی مانند بانک، خودرو، برخی شرکت‌های تجهیزاتی و پتروشیمی تأثیر می‌گذارد.
کد خبر : ۲۵۵۱۱۵

لغو برجام، هیجانی گذرا برای بورس خواهد داشت

یاسر شریعت کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص مشکلات عرضه و تقاضا بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط می‌توان گفت بازار به صورت نرمال به تعادل خواهد رسید. در این راستا یکی از صحبت‌هایی که نیز اخیرا مطرح شده، بحث افزایش دامنه نوسان سهم‌ها بوده که سهم‌ها بتوانند با سرعت بیشتر و در زمان کمتری در روند نزولی و صعودی به نقطه تعادل خود برسند. علاوه بر این قانون گذار نباید دخالت بیشتری در بورس داشته باشد چرا که بازار سرمایه می‌تواند به راه تعادل سازی خود ادامه دهد.


بیشتر بخوانید: لیدری بانکی‌ها و خودرویی‌ها با حذف برجام


وی با اشاره به تأثیر مثبت رفع تحریم‌ها در بازار سرمایه مطرح کرد: می‌توان گفت لغو برجام دو تأثیر کوتاه مدت و میان مدت در بازار خواهد داشت؛ بنابراین به نظر می‌رسد در کوتاه مدت بیشتر به صورت هیجانی بر قیمت سهم‌های صنایع تحریمی مانند بانک، خودرو، برخی شرکت‌های تجهیزاتی و پتروشیمی تأثیر می‌گذارد.

شریعت در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی لغو برجام در بلند مدت باعث تسریع روند خرید و فروش به خصوص در بخش صادرات مواد پتروشیمی و معدنی خواهد شد. همچنین می‌تواند باعث کاهش هزینه مبادلات شرکت‌ها شده که در نهایت منجر به افزایش سودآوری آن‌ها می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت حذف تحریم‌ها به بهبود روند بازار سرمایه کمک می‌کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مزایای طلایی رفع تحریم‌ها برای صنایع صادرات‌محور
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مزایای طلایی رفع تحریم‌ها برای صنایع صادرات‌محور

دلار و صادراتی‌ها با چاشنی نتایج مذاکرات
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

دلار و صادراتی‌ها با چاشنی نتایج مذاکرات

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
بورس ما مرد بیخیال شین دست دولت تا آرنج تو جیب ملته این خاله بازیها چیه شاخص دروغ و دستوری جمع کنید این بازیها رو قیمت کمتر از سال ۹۸ اومده در همه سهام ها شاخص باید حدود پانصد هزار باشه یک میلیون سیصد هزار