بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
فرودگاه استانبول کجاست؟
استانبول یکی از پرطرفدارترین شهر‌های دنیا برای سفر است. همین موضوع سبب شد که دولت ترکیه وادار به ساخت یک فرودگاه جدید در این شهر شود؛ بنابراین با وجود دو فرودگاه صبیحا گوکچن و آتاتورک، ساخت یک فرودگاه دیگر کلید خورد.
کد خبر : ۲۶۰۹۷۳

فرودگاه استانبول کجاست؟

بورس نیوز: استانبول یکی از پرطرفدارترین شهر‌های دنیا برای سفر است. همین موضوع سبب شد که دولت ترکیه وادار به ساخت یک فرودگاه جدید در این شهر شود؛ بنابراین با وجود دو فرودگاه صبیحا گوکچن و آتاتورک، ساخت یک فرودگاه دیگر کلید خورد. پس از مدت‌ها کار شبانه روزی، این فرودگاه در اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی و در سالروز جمهوری شدن ترکیه، افتتاح شد.

روی کار آمدن این فرودگاه، باعث کنار گذاشته شدن فرودگاه آتاتورک شد و تمامی پرواز‌های آن به فرودگاه جدید انتقال یافت. در حال حاضر این فرودگاه ظرفیت پذیرش ۱۵۰ میلیون نفر در سال را دارد. اما پیش‌بینی می‌شود که این ظرفیت در سال‌های آینده به ۲۰۰ میلیون نفر در سال افزایش یابد. پس اگر قصد سفر به استانبول را داشته باشید احتمالا بلیط تهران استانبول شما در این فرودگاه به زمین خواهد نشست یا اگر پرواز استانبول به تهران را از ایرلاین‌های داخلییا خارجی خریدارید کرده باشید دیپارچر شما از این فرودگاه خواهد بود. در این مقاله قصد داریم که به بررسی این فرودگاه و امکانات آن بپردازیم؛ بنابراین اگر قرار است برای اولین بار به آن پا بگذارید، با ما همراه باشید.

فرودگاه جدید استانبول که با کد یاتا (lST) شناخته می‌شود در شمال غربی استانبول و منطقه آرناوت کوی قرار دارد. فاصله این فرودگاه تا شهر استانبول ۴۰ کیلومتر است. برای طی کردن این فاصله می‌توانید از تاکسی‌های فرودگاه، اوبر یا سرویسی که تور برای شما در نظر گرفته است استفاده کنید.

در حال حاضر ایستگاه مترویی در این فرودگاه وجود ندارد و تنها راه رفتن به شهر استانبول استفاده از وسایل نقلیه‌ای است که ذکر کردیم. فرودگاه استانبول در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد و اگر در این قسمت هتل رزرو کرده باشید زودتر به مقصد خواهید رسید.

امکانات فرودگاه İstanbul Yeni Havalimanı

فرودگاه جدید استانبول دارای ۱۸ پارکینگ با گنجایش ۲۵۰۰۰۰ هزار اتومبیل است. ترمینال اصلی این فرودگاه ۱۳۰۰۰۰۰ متر مربع یا ۱۴۰۰۰۰۰۰ فوت مربع مساحت دارد. ساختمان دوم ترمینال نیز با مساحت ۱۷۰.۰۰۰ متر مربع یا ۱.۸۰۰.۰۰۰فوت مربع برای استفاده مسافران بنا شده است. از دیگر امکانات فرودگاه استانبول می‌توان به بیمارستان مجهز، مسجد، سالن کنفرانس، صرافی، هتل و ... اشاره نمود.

علاوه بر این چندین رستوران و کافی شاپ برای مسافرانی که قصد صرف غذا در فرودگاه را داشته باشند در نظر گرفته شدت است. همچنین فروشگاه‌هایی برای خرید وسایل مورد نیاز در فرودگاه استانبول وجود دارد. در حقیقت هر آنچه یک مسافر ممکن است به آن نیاز پیدا کند، در این فرودگاه گنجانده شده است. یک مسافر می‌تواند در هتل این فرودگاه به استراحت و اقامت پرداخته، از مسجد آن برای عبادت استفاده نموده و یا در رستوران آن به صرف غذا بپردازد.

فرودگاه استانبول کجاست؟

اهمیت فرودگاه جدید استانبول

امروزه شهر استانبول هاب اصلی پرواز‌های ترانزیت از شرق آسیا به اروپا محسوب می‌شود. به دلیل نگرانی‌های پیش آمده برای مقامات امنیتی فرودگاه آتاتورک بعد از حوادث تروریستی سال ۲۰۱۵ میلادی در استانبول و با توجه به نیاز فراهم کردن فرصتی برای هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به جهت ربودن گوی رقابت از ایرلاین‌های عربی، تصمیمات لازم برای ساخت این فرودگاه گرفته شد.

پس از آن فرودگاه آتاتورک جای خود را به این فرودگاه داد.

این مطلب را هم بخوانید: برنامه سفر به استانبول

فرودگاه استانبول کجاست؟

بدین ترتیب یک فرودگاه با امنیت بسیار بالا ساخته شد که نگرانی‌ها را رفع می‌کرد. همچنین توانایی قدرت رقابت ترکیش ایرلاینز افزایش یافت. چرا که داشتن یک پایگاه قدرتمند برای ایرلاین‌ها، مسئله مهمی در اعتبار آن‌ها محسوب می‌شود. با فراهم شدن این شرایط، ترکیش ایرلاینز توانست جایگاه خود را کمی به شرکت‌های هواپیمایی بزرگ امارات، قطر ایرویز و همچنین ایرلاین‌های اروپایی که در منطقه اوراسیا فعالیت می‌کنند نزدیک‌تر کند.

از آنجایی که استانبول از لحاظ جغرافیایی در نقطه‌ای قرار گرفته است که از طریق هواپیما از دو شهر مهم شانگ‌های و نیویورک فقط ۹ ساعت فاصله دارد، فرودگاه جدید این شهر را می‌توان واسطه‌ای برای نزدیک‌تر کردن نقاط مختلف دنیا به هم دانست.

کلام آخر

سفر به ترکیه و به خصوص استانبول یکی از سفر‌های مورد علاقه ایرانیان است. هر ساله تعداد کثیری از گردشگران ایرانی به این شهر سفر نموده و چند روزی را به گردش و خرید در آن می‌گذرانند. علی بابا با ایجاد امکان تهیه آسان بلیط و رزرو هتل، به مشتریان خود کمک می‌کند که در کمترین زمان ممکن مناسب‌ترین خدمات گردشگری را خریداری نمایند.

با یک نگاه ساده به سایت علی بابا می‌توانید قیمت پرواز تهران استانبول یا هر پرواز دیگری را بررسی نمایید. پس از آن با توجه به نیاز خود، نسبت به تهیه بلیط اقدام خواهید کرد. امکان مقایسه قیمت‌های ایرلاین‌های مختلف در هر تاریخی که مد نظر داشته باشید، به شما در گرفتن تصمیم درست کمک خواهد کرد.

همچنین در خصوص رزرو هتل و تور نیز علی بابا به کمک شما خواهد آمد. با یک جستجوی ساده در این سایت می‌توانید از امکانات هتل‌ها با خبر شده و برای هر زمانی که مایل بودید یه اتاق در هتل مورد نظر خود رزرو نمایید. همچنین می‌توانید تور استانبول را از طریق همین سایت خریداری کنید. بدین ترتیب از هر جایی که باشید و بدون نیاز به مراجعه حضوری تمام ملزومات سفر خود را فراهم خواهید نمود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر