بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

رکود اقتصادی عامل افت شاخص بورس/نیمه دوم سال فرصتی برای رشد اقتصادی

در هر اقتصادی وقتی نقدینگی سرگردان جامعه به دلیل رکود سایر بازارها وارد بازار دیگری همچون بازار سرمایه و یا هر بازار دیگری شود آن حوزه را متورم خواهد کرد و هنگامیکه اقتصاد به سمت ثبات حرکت کند آن بازار متورم شده شروع به افت و کاهش تورم خواهد نمود.
کد خبر : ۱۲۶۸۰۵
نویسنده :
رهنما
با توجه به حال و روز این روزهای بازار سرمایه کشور و ادامه روند فرسایشی این بازار طی 6 ماه گذشته می بایست به ریشه یابی این موضوع پرداخته شود.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: برای بررسی روند بازار سرمایه می بایست به نفس بازار مالی کشور و نوع مدیریت آن توجه داشت.

علی محمد احمدی ادامه داد: بورس ما به دلیل محلی بودن و عدم تنوع به لحاظ سرمایه گذار با مسایل مختلفی رو به رو است بنابراین عدم حضور سرمایه گذار خارجی و ارتباط با بازارهای بین المللی یکی از این موارد است که وجود دارد به علاوه نبود فرهنگ سهامدارای مناسب در جامعه سبب شده است که مخاطبان این بازار را افراد خاصی تشکیل دهند.

رکود اقتصادی عامل افت شاخص بورس/نیمه دوم سال فرصتی برای رشد اقتصادی

وی ضمن تأکید بر لزوم همکاری و تعامل دولت و مجلس در خصوص پیگیری وضعیت بازار سرمایه کشور به عنوان یکی از تأثیر گذارترین حوزه ها بر روی اقتصاد کشور ابراز داشت: نمایندگان در کمیسیون اقتصادی مجلس از هفته آینده مسئله بازار سرمایه را پیگیری خواهند نمود و با دولت در خصوص این مورد تعاملاتی صورت خواهد گرفت.

احمدی پیرامون علت تداوم روند فرسایشی در بازار سرمایه اظهار داشت: مسایل ساختاری سبب وقوع چنین وضعیتی در بازار سرمایه شده است. لذا در هر اقتصادی وقتی نقدینگی سرگردان جامعه به دلیل رکود سایر بازارها وارد بازار دیگری همچون بازار سرمایه و یا هر بازار دیگری شود آن حوزه را متورم خواهد کرد و هنگامیکه اقتصاد به سمت ثبات حرکت کند آن بازار متورم شده شروع به افت و کاهش تورم خواهد نمود.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: سیاست های دولت در راستای کاهش تورم و ایجاد ثبات نسبی اقتصادی سبب افزایش عرضه ها در بازار سرمایه گردیده است که منطبق بر قواعد اقتصادی است.

وی تصریح کرد: در یک اقتصاد پویا می بایست بین بخش واقعی آن و بازارهای مالی تناسب منطقی برقرار باشد لذا نمی توان با وجود حاکمیت رکود تورمی در اقتصاد یک کشور انتظار رشد روز افزون بازار سرمایه را داشت.

احمدی ادامه داد: البته دولت و متولیان این بازار می بایست در مسیر مدیریت و فرهنگ سازی در خصوص بازار سرمایه حرکت کنند و با ایجاد پنجره های جدید در این حوزه ریسک سرمایه گذاری را مدیریت کند تا اعتماد به این بخش از اقتصاد بازگردد.

در خاتمه این نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد زمان پایان روند فعلی در اقتصاد کشور اظهار داشت: با اجرای سیاست های دولت در حرکت به سمت ثبات اقتصادی و کنترل تورم به نظر می رسد از نیمه دوم سال جاری وضعیت اقتصادی روند بهتری را تجربه کند و به تناسب آن شاهد تغییر روند در بازارهای مالی باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر