بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تاکنون ۱۸ واحد صنعتی در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب به چرخه تولید بازگشته‌اند.
کد خبر : ۱۸۱۰۳۰

به گزارش بورس نیوز، فتحعلی محمدزاده با اشاره به وقوع زمین‌لرزه‌های متعدد در منطقه کرمانشاه توضیح داد: با وقوع حادثه، بیشتر واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب تخریب و زیرساخت‌ها و تامین آب، برق، گاز و تلفن آنها با مشکلات اساسی روبه‌رو شده بود.

به گفته وی ۳۲ واحد در این شهرک صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری و فعال بودند که بازسازی واحدهای آسیب‌دیده با استفاده از تجهیزات مکانیکی و نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران تصریح کرد: اکنون ۹۸ درصد واحدهای موجود در این شهرک آواربرداری شده و ۶۵ واحد(اعم از ۳۲ واحد فعال و سایر واحدهای در سال ساخت یا راکد موجود) کمک‌های بدون بهره دریافت کرده‌اند.

محمدزاده تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۸۰ کانکس و ۱۵ کانتینر بین واحدهای صنعتی و طرح‌های این شهرک توزیع شده تا با استفاده از آنها به عنوان دفتر کار، به بازسازی واحدهای خود همت بگمارند.

وی افزود: با تلاش‌های انجام‌شده تاکنون ۱۸ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۱۰ نفری با اولویت واحدهای صنعتی تولیدکننده مصالح ساختمانی در این شهرک به چرخه تولید بازگشته‌اند.

محمدزاده درپایان تاکید کرد: علاوه ‌بر آن، جرایم مالی واحدها بخشوده و بدهی واحدها به مدت ۳ سال استمهال شده است.همچنین با هماهنگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، واحدهای مستقر در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب توانستند برای دریافت تسهیلات از «ضمانت زنجیره‌ای» استفاده کنند .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر