بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مسئول برنامه ریزی و کنترل پروژه طرح فاز 13 پارس جنوبی گفت:

فاز ۱۳ پارس جنوبی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی کشور

مسئول برنامه ریزی و کنترل پروژه طرح فاز 13 پارس جنوبی گفت: فاز ۱۳ پارس جنوبی نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی کشور هم‌اکنون به پیشرفت ۹۳,۴ درصدی در مجموع بخش‌های دریایی و خشکی رسیده است.
کد خبر : ۱۸۷۸۴۴

به گزارش بورس نیوز،رضا مویدی با اشاره به تحرک بیشتر پروژه‌های باقیمانده پارس جنوبی در آخرین روزهای سال ۹۷ به منظور کسب منافع حداکثری برای کشور افزود: فاز ۱۳ پارس جنوبی نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی کشور هم‌اکنون به پیشرفت ۹۳,۴ درصدی در مجموع بخش‌های دریایی و خشکی رسیده است.

وی با بیان اینکه شتاب‌بخشی به توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی در ۲۰ ماه گذشته، به طور محسوسی افزایش یافته است، گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون فاز ۱۳ با پیشرفت ۱۱,۴ درصدی در کل طرح، پیشرفت ۱۳ درصدی در بخش ساخت و راه‌اندازی سکوها، پیشرفت ۳۱ درصدی در بخش احداث خطوط لوله اصلی و فرعی و پیشرفت ۱۱.۵ درصدی در بخش حفاری رکورددار بوده است.

مسئول برنامه‌ریزی و کنترل پروژه طرح فاز ۱۳ پارس جنوبی ادامه داد: پیشرفت ۹۱,۴۷ درصدی عملیات ساخت، نصب و راه‌اندازی سکوهای چهارگانه این فاز، بارگیری، نصب و راه‌اندازی همزمان دو سکوی دریایی این طرح در کنار تکمیل عملیات احداث خطوط لوله دریایی نشانه ارتقای سطح دانش متخصصان صنایع نفت و گاز در کشور است.

مویدی تاکید کرد: صنعت فراساحل با الهام از درس‌آموخته‌های گذشته و ورود به بخش‌های طراحی، مهندسی، ساخت، اجرا و راه‌اندازی سکوهای دریایی بدون حضور کارشناسان خارجی به عصری نوین از بالندگی و رشد وارد شده است.

وی راه‌اندازی دو عرشه A و C و تکمیل عملیات حفاری موقعیت‌های این دو سکو را از اولویت‌های کاری سال آینده عنوان کرد و گفت: با تکمیل این دو سکو ظرفیت تولید گاز از موقعیت فاز ۱۳ پارس جنوبی تکمیل می‌شود و به میزان ۵۶ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

مسئول برنامه‌ریزی و کنترل پروژه طرح فاز ۱۳ پارس جنوبی میزان پیشرفت بخش پالایشگاهی این طرح را ۹۴,۸۱ درصد اعلام کرد و یادآور شد: هم‌اکنون چهار ردیف گازی، یک ردیف تصفیه گازهای اسیدی، یک ردیف تولید اتان، واحد تولید میعانات گازی و واحد دانه‌بندی گوگرد پالایشگاه فاز ۱۳ با دریافت گاز ترش از سکوی ۱۳B و فاز ۶ الی ۸ در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

مویدی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی نخستین واحدهای تولید پروپان و بوتان تا ۳۰ بهمن امسال و تکمیل مخازن ذخیره‌سازی این دو فراورده ارزشمند در صنعت پتروشیمی به سال آینده موکول می‌شود.

وی مهم‌ترین دستاورد توسعه مگاپروژه‌های پارس جنوبی را تربیت نیروی متخصص و کاردان عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته هزاران نیروی انسانی شاغل در بخش‌های مختلف فنی، مهندسی، عملیاتی، اجرایی و... طرح‌های پارس جنوبی اندک‌اندک با شیوه اجرای پروژه‌های بزرگ آشنا شدند و این خود بزرگ‌ترین سرمایه برای کشور محسوب می‌شود.

مسئول برنامه‌ریزی و کنترل پروژه طرح فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به اینکه ایران در آستانه کسب رکوردی تازه در برداشت گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی قرار دارد، اظهار کرد: درآمدهای حاصل از فروش محصولات پارس جنوبی به بهره‌وری اقتصاد کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در سه ماهه ابتدای سال جاری رخ داد؛

حفر و تکمیل 28 حلقه چاه نفت و گاز

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خبر داد:

بهره‌برداری از طرح جدید صنعت پتروشیمی در اندیمشک

در 9ماهه امسال اتفاق افتاد؛

بیش از 40 میلیون تن تولید صنعت پتروشیمی

رئیس دستگاه حفاری سنگین ۳۹ فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت:

بکارگیری دستگاه حفاری سنگین 39 فتح در چاه های اکتشافی

ارسال نظر