بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
زنگنه در نشست با اصحاب رسانه مطرح کرد:

میزان تحمل مردم تعیین کننده قیمت بنزین

وزیرنفت گفت: راهی جز افزایش قیمت و یا سهمیه‌بندی آن وجود ندارد اما قیمت این محصول به اندازه‌ای که مردم قبول دارند افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۸۸۰۲۸

به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت در نشستی که با حضور اهالی رسانه و باهدف تشریح دستاوردهای صنعت نفت در سال‌های پس از انقلاب اسلامی برگزار شد در خصوص عرضه افزایش نرخ بنزین و کلیپی که در این خصوص در فضای مجازی منتشر شد، گفت: در این کلیپ پرسشی در خصوص ساماندهی بنزین مطرح شد که من گفتم راهی جز افزایش قیمت و یا سهمیه‌بندی آن وجود ندارد و سپس درخصوص میزان افزایش قیمت نیز گفتم تا جایی که مردم تحمل کنند اما منظور من این بود که تا حدی که مردم قبول دارند باید قیمت را افزایش دهیم .

وزیر نفت ادامه داد: در خصوص تعیین تکلیف قیمت بنزین جلسات متعددی در کمیسیون‌های مجلس برگزار شد و برای 10 سناریوی مختلف در کمیسیون تلفیق رای‌گیری شد که هیچ‌کدام مورد تایید قرار نگرفت.

وی افزود: روز گذشته طرح دیگری در کمیسیون انرژی مجلس به رای گذاشته شد که بیش از 90 درصد اعضا با این طرح مخالفت کردند.

زنگنه خاطر نشان کرد: هدف دولت از اصلاح امور در زمینه بنزین کسب درآمد بیشتر نیست بلکه فقط هدف کاهش قاچاق و کاهش مصرف است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه از مهرماه سال جاری بنزین وارد کشور نشده و سال آینده نیز واردات بنزین انجام نمی شود، افزود: در حال حاضر وضعیت تولید و ذخایر بنزین مطلوب بوده اما مشکلات مربوط رشد مصرف این محصول راباید از طریق پالایشگاه‌ها وکارخانجات خودروسازی و سیستم حمل و نقل کشور بررسی کرد.

تداوم عرضه طلای سیاه در بورس انرژی

وی در خصوص عرضه نفت در بورس انرژی نیز با بیان اینکه عرضه این محصول در بورس انرژی ادامه می یابد، گفت: اما در پاسخ به انتقاداتی که در این زمینه مطرح می شود می توان گفت هرکسی که می‌تواند در بورس انرژی اقدامی را انجام دهد و یا اطلاعیه عرضه را به گونه‌ای تغییر دهد که این محصول مورد توجه خریداران قرار بگیرد وزارت نفت از این اصلاحات استقبال می کند.

وزیر نفت با بیان اینکه پیشنهاد عرضه نفت 10 میلیون در بورس انرژی توسط وزات نفت به سران سه قوا ابلاغ شد،افزود: اما با توجه به اینکه فروش ریالی نفت در بورس خروج سرمایه از کشور را در پی خواهد داشت سران قوا با 3 میلیون بشکه موافقت کردند.

زنگنه خاطر نشان کرد: براساس قانون بودجه عرضه مستمر نفت خام در بورس انرژی به صورت ماهانه در سال آینده نیز ادامه می یابد.

وزیرنفت درخصوص اتاق تاریک معاملات نفت و انتقاداتی که در این خصوص مطرح است نیز گفت: 7 نفر در ستادی با عنوان مقابله با تحریم‌ها که زیر نظر شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده فعالیت می‌کنند که تک تک این افراد توسط شورای عالی امنیت ملی تایید صلاحیت شده‌اند و برخلاف برخی ادعاها این افراد هیچ نقشی در مذاکرات فروش نفت ندارند.

زنگنه با بیان اینکه وزارت نفت در خصوص فروش نفت در بورس انرژی دو شراط را اعلام کرد، افزود: شرط اول در خصوص دریافت پول به ازای فروش این محصول بوده که در این خصوص زمینه برای اجرای این شرط در این بازار فراهم است.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: شرط دوم در خصوص عدم ورود به بازارهای سنتی نفت بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر