بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

تک نرخی شدن ارز بی تاثیر در بازارسرمایه/ رکود بورس به تعویق افتاد

کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس پیش بینی های انجام شده انتظار می رفت در مردادماه شاخص بازار وارد فاز رکود شود، ادامه داد: اما به دلیل جلوگیری از رشد هیجانی بازار، شاخص روند اصلاحی را در پیش گرفت و رکود آن نیز با تعویق مواجه شد.
کد خبر : ۱۹۴۸۵۷

کیارش فاضل کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز گفت: باتوجه به رشد مطلوب بازار در روزهای اخیر انتظار می رود که شاخص کل در روزهای آتی وارد فاز رکود شود اما در حال حاضرتحلیل های فعالین بازار حاکی از حرکت شاخص در کانال صعودی است.

وی با بیان اینکه حدود یک ماه پیش هدف سقف کانال صعودی حدود 65 هزار واحد بود اما شاخص ریزش سنگینی را تجربه نکرد، افزود: اصلاح در قالب زمانی انجام شد که به تبع آن سقف کانال صعودی نیز به 280 هزار واحد افزایش یافت بنابراین انتظار می‌رود که پس عبور از این سقف شاخص بازار روند نزولی را در پیش گیرد.

کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر سهم ها رشدهای مطلوبی را تجربه می‌کنند، افزود: از اسفندماه تاکنون سهم های کوچکتر روند روبه رشدی را طی می کنند همچنین صنایع دلاری که سال گذشته رشد داشتند نیز بازهم توانستند سقف ها را پشت سربگذارند اما در مجموع تضعیف قدرت خریدار در نمودارو چارت‌ها مشهود است.

فاضل با بیان اینکه براساس پیش بینی های انجام شده انتظار می رفت در مردادماه شاخص بازار وارد فاز رکود شود، ادامه داد: اما به دلیل جلوگیری از رشد هیجانی بازار، شاخص روند اصلاحی را در پیش گرفت و رکود آن نیز با تعویق مواجه شد.

مدیرعامل کلینیک سرمایه با اشاره به اینکه در شهریورماه، سال مالی برخی از شرکت ها و تسویه اعتباری‌ها پشت سر گذاشته می شود، افزود: پیش بینی می شود که در زمستان سال جاری بازار وارد فاز رکود شود که این امر بستگی به اسلوب بازار دارد.

وی تصریح کرد: در صورت ادامه روند هیجانی کنونی بازار، رکود زودتر اتفاق می افتد اما در غیر اینصورت می توان نوید یک بازار خوب تا پایان سال جاری را به سهامداران داد.

فاضل با اشاره به انتشار اخباری در خصوص تک نرخی شدن ارز نیز گفت: این امر تاثیری در سهام شرکت‌های دارویی و غذایی نخواهد داشت.

کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه شرکت های غذایی و دارویی از صنایع پایین دستی اقتصاد محسوب می شوند، ادامه داد: در این نوع صنایع دلار بیشتر جنبه تورمی دارد بنابراین رشد نرخ ارز موجبات بالارفتن میزان هزینه های این شرکت ها را فراهم می آورد.

کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه قیمت ارز پس از تک نرخی شدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: در حال حاضر تا حدودی دلار تک نرخی شده زیرا فاصله بین ارز آزاد و نیمایی کاهش یافته است.

فاضل ادامه داد: اگر نرخ ارز پس از تک نرخی شدن نیز در همین حدود قیمت فعلی باشد تغییر زیادی در صورت های مالی شرکت های دارویی و غذایی ایجاد نمی شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر