بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست ما تعامل گسترده با جهان است، ‌گفت:‌ اگر کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد، این کار امکان پذیر نیست مگر آنکه روزی از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارد و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد.
کد خبر : ۱۹۵۱۸۰

به گزارش بورس نیوز، حجت السلام حسن روحانی در مراسم آغاز ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن با بیان این که سیاست جمهوری اسلامی ایران و دولت دوازدهم نسبت به روابط خارجی با دنیا تغییر نکرده است، اظهارداشت: ما از روز اول که‌آمدیم شعار، تعامل سازنده با جهان بود. چهار سال دولت یازدهم را با همین شعار طی کردیم. در این دوسال گذشته دولت دوازدهم هم با همین شعار پیش رفتیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در آغاز این دولت اعلام کردند که سیاست ما تعامل گسترده با جهان است. یعنی مقام معظم رهبری یک گام هم فراتر از گام دولت برداشته است ما می گفتیم تعامل سازنده، ایشان گفتند تعامل گسترده و بر همین مبنا ما حرکت می کنیم.

روحانی تصریح کرد:‌ ما خواهان تنش با دنیا نیستیم. ما خواهان امنیت منطقه و جهان هستیم و خواهان همکاری با همه کشورهای دوست. ما آماده ایم که با همه مقررات بین المللی در چارچوب امنیت و منافع ملی‌مان حرکت کنیم. به این دلیل مسیری را انتخاب کردیم به نام توانمندتر کردن ایران و قدرت ملی.

وی خاطرنشان کرد:‌ هرچه قدرت ملی ما افزایش پیدا کند، ‌امید دشمنان به توطئه علیه ایران کاهش پیدا می‌کند و هرچه قدرت ما خدای ناکرده فرسوده شود، دشمنان امید و طمع بیشتر نسبت به کشور ما خواهند داشت. اصل برای ما امنیت ملی، منافع ملی و پیمودن آرمان های انقلاب است. لازم باشد با کسی حرف می‌زنیم، لازم باشد در جایی بایستیم دفاع کنیم، دفاع می کنیم. اگر کسی بخواهد به ما زور بگوید برابر زورگو می ایستیم. اما هدف نهایی ما عظمت، سرافرازی و قدرت ایران است.

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: ما اگر کشور توانمندی از لحاظ دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاست داخلی و خارجی باشیم، کسی نمی‌تواند ما را شکست دهد این اساس منطق ما است. منطق ما عوض نمی‌شود و با همین منطق ما حرکت می کنیم.

وی یادآور شد: آنچه هم در هفته‌های اخیر در رابطه با مذاکره با جهان انجام دادیم و امروز انجام می دهیم بر همین مبنا استوار هست؛ قدرت ایران احقاق حقوق مردم و ایستادگی برابر بدخواهان برای دستیابی به آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

روحانی اظهارداشت: ‌یکی از قدرت های ما، قدرت دیپلماسی و سیاسی است. ما با دیگران صحبت و مذاکره می کنیم تا منافع مردم و حقوق مردم را تامین کنیم. اما آنهایی که تحریم را بر مردم ما روا داشتند و اقدام به تروریسم اقتصادی کردند هر گونه تحول در رفتار ما با آنها از توبه آنها آغاز می شود که بارها این را گفتم.

وی افزود: آنها باید به تعهداتشان برگردند؛ باید راه و مسیر خطایی که انتخاب کردند عوض و در خدمت امنیت و منافع جهان حرکت کنند. با احترام و تکریم متقابل انقلاب ما را به رسمیت بشناسند نظام و حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسند و از خطاهایشان برگردند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در رابطه ایران با آمریکا بدون این که آنها از تحریم ها دست بردارند و روی مسیر غلطی که انتخاب کرده خط بکشند، شاهد هیچ تحول مثبتی نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: چه شما بگویید واجب است بمب اتم بسازید چه بگویید نباید بسازید هیچ تاثیری ندارد. چرا که اراده و دکترین نظامی ما برپایه سلاح های متعارف است. ما دنبال سلاح های کشتار جمعی چه هسته ای و چه شیمیایی و چه میکروبی نرفته و نمی رویم.

روحانی تاکید کرد: نه به خاطر حرف شما، نه به خاطر اخم شما و نه به خاطر تشر شما، ‌ بلکه به دلیل اعتقاد و اخلاق و تصمیم امنیت ملی کشورمان و به خاطر فتوای رهبری خودمان این کار را نمی کنیم. اگر راست می‌گویید نگرانی شما فقط این است، این نگرانی برطرف شده است، پس اولین قدم را بردارید. بدون این قدم این قفل باز نخواهد شد. قدم آن است که از تحریم بگردید. تمام تحریم های علیه ملت ایران که غیرقانونی و ظالمانه و غلط بوده است، باید بگردد.

روحانی اظهار داشت: اگر همه تحریم ها را برداشتید برابر ملت ایران سر تعظیم فرود آوردید آن وقت شرایط، شرایط دیگری است. دولت دوازدهم برمبنای منافع ملی خود حرکت و اقدام می کند. ما که مرد مذاکره بودیم و همه دنیا این موضوع را قبول دارند و اهل مذاکره بودیم و هستیم.

در زمینه حمل و نقل قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است

روحانی گفت: وزات مسکن در دولت یازدهم در زمینه راه آهن، جاده ها و نوسازی ناوگان قدم های بسیار خوبی برداشته و اگر آمریکایی ها از مسیر حق اعراض نمی‌کردند و روند ادامه داشت، اکنون ناوگان هوایی ما در بسیاری از قسمت‌ها نوسازی شده بود. ما توانستیم در همان مدت زمان کوتاه ۱۵ الی ۱۶ هواپیما نو وارد کشور کنیم که در خطوط پروازی در حال حرکت است. این موضوع موجب آسودگی و رفاه مردم می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان‌های متعددی به راه آهن سراسری متصل شدند، افزود: راه آهن اینچه برون وصل شد، راه آهن چابهار به زاهدان آغاز شد، راه آهن قزوین به رشت تکمیل و افتتاح شد. راه‌آهن های ارومیه و همدان افتتاح شد و امیدواریم راه آهن تبریز هم از طریق میانه - بستان آباد در آینده نه چندان دور به افتتاح برسد.


حجت الاسلام روحانی در تشریح اقدامات دولت در زمینه مسکن گفت: دولت یازدهم در زمینه مسکن دچار مشکلی شد و آن طرح های بزرگ نیمه تمام بود که به دولت ارث رسید. نمی‌توانستیم طرح های نیمه تمام را رها کنیم و مردم را دچار خسارت کنیم. تکمیل کردن این طرح ها کار سنگین و دشواری بود به ویژه که این مسکن ها محیط‌های مناسب همراه خود را نداشت. ساختمان ساخته شده بود اما در کنار آن کلانتری، مدرسه، مسجدی وجود نداشت. حتی در بعضی موارد رساندن آب و برق و گاز هم سخت بود که بخشی از وقت مصروف تکمیل این طرح‌ها شد.

در تواضع شهیدان رجایی و باهنر کوچکترین تغییری ندیدم

روحانی با اشاره به هفته دولت گفت: خوشحالیم که در روزهای هفته مبارک دولت که به نام دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر نامگذاری شده است. امیدوارم همه ما بتوانیم از مسیر و راه مخلصانه آن دو شهید برای کشور و رفاه ملت استفاده و بهره برداری کنیم. همچنان که آن دو شهید این چنین بودند.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر