بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
سهم خواهی دوباره این بانک از یک قانون؛

«وپارس» در فکر کاهش فاصله‌هاست

عملکرد ۵ ماهه بانک پارسیان منجر به تحقق ۴۱ هزار ریال درآمد تسهیلات اعطایی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد جالب توجه ۳.۶ برابری را حکایت می‌کند.
کد خبر : ۱۹۶۶۷۹

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، در سالیان اخیر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به راهکار اصلی شرکت‌ها برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت بدل شد و در این میان، «بانک پارسیان» نیز فرصت را غنیمت شمرده و از معافیت مالیاتی که شامل حال این بانک می‌شود، برای بار دوم استفاده کرد.

بر این اساس، «بانک پارسیان» مدتی قبل پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۳۸ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریالی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را ارائه کرد تا میزان سرمایه خود را به رقم ۱۶۲ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال برساند. شایان ذکر است که سال ۹۴ نیز بخشی دیگر از دارایی‌های خود را تجدید ارزیابی کرده بود.

طبق آخرین صورت مالی منتشر شده مربوط به دوره ۳ ماهه نخست سال ۹۸، سرخی زیان انباشته به مبلغی در حدود ۳۴ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال در ترازنامه خودنمایی می‌کند.

نگاهی به عملکرد ماهانه «وپارس» حاکی از آن است که درآمدزایی بانک در سال جاری بیش از گذشته بوده است. در مجموع عملکرد ۵ ماهه منجر به تحقق ۴۱ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال درآمد تسهیلات اعطایی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد جالب توجه ۳.۶ برابری را به معرض نمایش می‌گذارد.

«وپارس» در فکر کاهش فاصله‌ها است

از سوی دیگر، درآمد سود سپرده‌های سرمایه گذاری بانک هر چند تقریبا همگام با درآمد تسهیلات رشد کرده اما؛ در مرداد ماه سال ۹۸ شاهد کاهش سود سپرده‌ها نسبت به مرداد ماه سال ۹۷ هستیم.

«وپارس» در فکر کاهش فاصله‌ها است

در سال جاری به نظر می‌رسد کمی اوضاع بانک بهبود یافته و فاصله و اختلاف بین درآمد تسهیلات اعطایی و سود سپرده‌های سرمایه گذاری کمتر شده که در صورت تداوم این روند، انتظار برای مثبت شدن تراز درآمدی چندان دور از ذهن نیست.

«وپارس» در فکر کاهش فاصله‌ها است

شایان ذکر است که «وپارس» قصد دارد تا پایان سال جاری تعداد شعب خود را از ۳۴۹ به ۳۷۰ شعبه برساند و بر همین اساس، برآورد کرده منابع بانک در سال ۹۸ افزایش یابد و به دنبال آن، مانده تسهیلات رشد کند و با تمرکز بر جذب منابع ارزان قیمت، سهم درآمد‌های مشاع را افزایش دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حال خوش سهامداران این بانک تداوم می‌یابد؛

"وپارس" در زمره بهترین‌های گروه بانکی

ارزش‌گذاری‌ در گزارش توجیهی بانک پارسیان بررسی شد؛

پایه‌های تجدید ارزیابی استوار بر سه زیرمجموعه

از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت می‌گیرد؛

افزایش سرمایه ۵۸۵ درصدی «وپارس»

ارسال نظر