بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: کاهش نوسان در بازار پایه از ارزش یک سهم نمی‌کاهد و فقط از هیجانات و ایجاد حباب جلوگیری خواهد کرد.
کد خبر : ۱۹۷۴۴۷

به گزارش بورس نیوز، احمد انارکی محمدی درباره دستورالعمل جدید سازمان بورس، اظهار کرد: قبل از هر تصمیمی در بازار سرمایه باید به منافع سهامداران خرد توجه شود و کاهش ریسک در بازار پایه در نهایت باید به نفع سهامداران خرد باشد.

وی افزود: بازار پایه شامل شرکت‌هایی بوده که به دلیل نداشتن شرایط در بورس پذیرفته نشدند یا اخراج شدند، بنابراین برخی شرکت‌های بازار پایه پرریسک هستند. برخی شرکت‌ها قابلیت رشد و حضور در تابلوی اصلی را می‌توانند داشته باشند، از سویی برخی شرکت‌های بورسی نیز ممکن است به بازار پایه منتقل شوند.

نماینده مردم رفسنجان در خانه ملت ادامه داد: کاهش نوسان در بازار پایه از ارزش یک سهم نمی‌کاهد و فقط از هیجانات و ایجاد حباب جلوگیری خواهد کرد. بی تردید سهام ارزشمند راه خود را پیدا می‌کند، البته کاهش دامنه نوسان با شیب ملایم می‌تواند از به وجود آمدن التهاب منفی و ریزش یکباره قیمت‌ها جلوگیری کند.

انارکی بیان کرد: تجربه گذشته نشان می‌دهد کنترل نشدن نوسانات و رشد حباب‌گونه و غیرمنطقی قیمت در همه تابلو‌ها و بازار‌های بورسی باعث تکرار تجربه شرکت کنتورسازی می‌شود، اما برای تفکیک و تشخیص سهام شرکت‌های با ارزش و شرکت‌های پرریسک باید به سهامداران خرد کمک شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در این میان به جهت عدم تشخیص دقیق شرکت‌های ارزنده همه شرکت‌ها در روز‌های اول اجرای مقررات جدید دچار ریز شدند، بدیهی است قبل از رشد این شرکت‌ها تذکرات و اطلاع رسانی می‌توانست اوضاع را بهبود دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: سهامداران خرد که اطلاعات کمی دارند نباید هیجانی رفتار کرده و چه در بازار بورس و چه در بازار پایه نباید در صف خرید و فروش قرار گیرند، براین اساس برای سهامداران خرد و تازه وارد همیشه خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری توصیه می‌شود.

انارکی گفت: باید امکان برگشت و افزایش حراج برای سهام با ارزش بازار پایه فراهم شود تا سهام ارزنده قابلیت رشد داشته باشند. برخی شرکت‌های بازار پایه امکان برگشت به بورس را دارند و سهامداران جدید الورود باید یا از صندوق سهام خرید کنند یا از افراد خبره و مطمئن مشاوره بگیرند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

پیشنهاداتی برای بازار پایه و جامانده‌های بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

ارزندگی ۷۰ شرکت برتر بازار

کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس نیوز: 

مهار غول نقدینگی از دست «گاو»ها در رفت/ بورس حبابی است؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
شما بهتره ... دوست عزيز
ايشالله تحقيق و تفحص از بورس همه چيزو مشخص ميكنه و دست همتون رو ميشههههههههههه
ناشناس
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
تحقیق و تفحصی که علنی مطرح نشه تو بورس چه خبره، به چه دردی میخوره