بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی:

افزایش ۶۰۰ تومانی قیمت گندم کافی نیست

افزایش ۶۰۰ تومانی قیمت گندم در هر کیلوگرم جای تشکر دارد، اما کافی نیست و ما انتظار داریم دولت قیمت تعیین شده خرید گندم در سال زراعی ۹۹-۹۸ را افزایش دهد.
کد خبر : ۱۹۸۴۷۴

به گزارش بورس نیوز، علی محمد شاعری درباره تعیین قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت اظهار کرد: در زمینه قیمت خرید تضمینی گندم اعضای کمیسیون کشاورزی قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان را پیشنهاد دادند که این عدد مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی نیز بود، اما در نهایت دولت رقم حدود ۲ هزار و ۲۹۰ تومان برای هر کیلوگرم گندم را تصویب کرد.


وی افزود: این قیمت برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۹-۹۸ در راستای حمایت از تولید داخل کافی نبوده و انگیزه تولیدکنندگان را کاهش می‌دهد. با توجه به هزینه بسیار بالای دستمزد کارگر، اجاره ماشین آلات و نهاده‌های تولید، قیمت گندم در مقایسه با سال گذشته حداقل باید ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد.

نماینده مردم بهشهر در خانه ملت ادامه داد: افزایش ۶۰۰ تومانی قیمت گندم در هر کیلوگرم جای تشکر دارد، اما کافی نیست و ما انتظار داریم دولت قیمت تعیین شده خرید گندم در سال زراعی ۹۹-۹۸ را افزایش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اگر گندم‌هایی که بر روی دست کشاورزان باقی مانده را دولت با نرخ جدید اعلامی حدود ۲ هزار ۲۹۰ تومان خریداری کند کشاورزان گندم‌های تولیدی خود را تحویل سیلو‌ها می‌دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه امیدواریم قیمت گذاری جدید شامل حال گندم‌های باقی مانده در دست کشاورزان نیز شود و آن‌ها را با نرخ حدود ۲ هزار و ۲۹۰ تومان خریداری کنند، خاطرنشان کرد: اگر دولت موفق نشود گندم باقی مانده در انبار‌ها را جمع‌آوری کند مجبور به واردات حداقل ۲ میلیون تن گندم می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

افزایش ۳۴درصدی قیمت گندم

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

کشاورزان به‌دنبال کود شیمیایی

ارسال نظر