بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
گسترش سود با فروش سرمایه‌گذاری‌ها؛

"کمنگنز" "وگستر" را آباد کرد

بخش عمده‌ای از سود کسب شده "وگستر" از محل سود ناشی از فروش سرمایه گذاری‌ها محقق شده که به نظر می‌رسد قابلیت تکرار ندارد.
کد خبر : ۱۹۹۵۷۶

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت "گسترش سرمایه گذاری ایرانیان" در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، موفق به کسب سود خالص ۱۹۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی و معادل ۴۷۹ ریال به ازای هر سهم شده است. این سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد بیش از ۳.۵۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بخش عمده‌ای از سود کسب شده "وگستر" که معادل ۱۸۱ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال است از محل سود ناشی از فروش سرمایه گذاری‌ها محقق شده است و با توجه به ماهیت این نوع سود، به نظر می‌رسد که امکان تحقق مجدد آن در نیمه دوم سال و همچنین سال آینده وجود نخواهد داشت.

بیشترین سود ناشی از فروش مربوط به واگذاری بخشی از سهام "معادن منگنز ایران" بوده است که سودی معادل ۱۴۳ میلیارد ریال را عاید "وگستر" کرده است. سود ناشی از فروش سهام شرکت‌های "لیزینگ ایرانیان" و "بانک دی" نیز به ترتیب ۱۴ و ۱۲ میلیارد ریال بوده است.

همچنین این شرکت در نیمه نخست سال جاری، مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریال سود سهام شرکت‌های سرمایه پذیر را دریافت و شناسایی نموده است. این سود در مقایسه با ۶ ماهه سال قبل بیش از ۹۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر