بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
خرید سهام اولویت نخست سرمایه‌گذاران؛

استراتژی سهامداران

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که همچنان بازار سرمایه اولویت اول سهامداران و سرمایه گذاران است و امید چندانی به دیگر بازار‌ها دیده نمی‌شود.
کد خبر : ۲۰۰۴۵۲

استراتژی سهامداران


به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، در شرایط رکود اقتصادی انتخاب یک حوزه برای سرمایه گذاری دشوار به نظر می‌رسد اما؛ در شرایط کنونی و با توجه به تغییر و تحولات اخیر از جمله افزایش قیمت بنزین، رشد نرخ ارز و بالا رفتن اثرات تورمی، بازار سرمایه می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. چرا که همچنان قیمت بسیاری از سهم‌ها با ارزش واقعی خود فاصله دارند.

در نظرسنجی آبسیم پلاس مشخص شد که درصد قابل توجهی از سرمایه گذاران بازار سهام را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، از ۴۶۱۵ شرکت کننده در نظرسنجی، ۷۰ درصد "خرید سهام" را به عنوان استراتژی خود تا پایان سال عنوان کردند.

۳۰ درصد باقی‌مانده بین ۶ بازار دیگر تقسیم شد. به این ترتیب، "سرمایه گذاری در بانک" و "خرید اوراق دولتی" هر کدام سهم ۶ درصدی در این نظرسنجی داشتند.

۵ درصد "خرید طلا و سکه" و "تجارت شخصی" را به عنوان چراغ راه خود در سال ۹۸ برگزیدند. "خرید مسکن" و "خرید خودرو" نیز ۴ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

استراتژی سهامداران

این نظرسنجی به خوبی نشان از این دارد که همچنان بازار سرمایه در نگاه سرمایه گذاران و سهامداران از چشم انداز روشنی برخوردار است و نسبت به سایر بازار‌ها استعداد بالایی برای رشد و کسب بازدهی دارد.

در این خصوص ولید هلالات رئیس هیئت مدیره شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار در گفتگو با بورس نیوز گفت:

بازار سرمایه تا پایان سال جاری با شیب کند اما؛ رو به بالا حرکت می‌کند و در این مدت، تمرکز چندانی بر صنعت خاصی نخواهد بود و به نظر می‌رسد بازی روی تک سهم‌ها باشد.

وی افزود: این تک سهم‌ها ممکن است به دلایل بنیادی، تجدید ارزیابی یا تزریق منابع، رشد قیمت را تجربه کنند. در مجموع، بر اساس شرایط کنونی، تا پایان سال نمی‌توان هیچ گروه خاصی را لیدر بازار سهام دانست اما؛ روند بازار صعودی تلقی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار اظهار داشت: آن چیزی که می‌تواند اتفاقات سیاسی، از جمله نحوه تعامل اروپایی‌ها در مواجه با ایران، بودجه، تغییر نرخ حامل‌های انرژی و روابط چین و آمریکا، عامل‌هایی هستند که می‌توانند بازار سرمایه را تحت الشعاع قرار دهند و روند بازار را تعیین کنند. رابطه ایران با امارات نیز بر نرخ ارز اثر دارد و این نیز به نوعی دیگر، اثر خود را بر قیمت سهم‌ها نشان می‌دهد.

هلالات در خاتمه به سهامداران پیشنهاد کرد: در حال حاضر سهامداران و سرمایه‌گذاران باید کمتر از گذشته سهم معامله کنند و با دید حضور در مجمع سالانه، سرمایه گذاری کنند. امروزه سهامداران باید با این دید اقدام به خرید سهام کنند که شرکت‌ها در سال ۹۹ چقدر سود می‌سازند و در کنار آن، ریسک‌های سیاسی و اقتصادی را بسنجد و معاملات خود را بر پایه سودآوری آتی بنا کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز: 

سایه ترس از بازار دور نشده است

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

از بنیادی‌ها، نوسان نگیرید!

پیش‌بینی ۷کارشناس از قیمت دلار در آبسیم‌پلاس منتشر شد؛

آوازخوانی دلار

مقصد بعدی نقدینگی کجاست؟

گردش صندوق‌ها بر مدار بازار سهام

ارسال نظر