بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
پیش‌بینی ۷کارشناس از قیمت دلار در آبسیم‌پلاس منتشر شد؛

آوازخوانی دلار

رشد گام‌به‌گام ارز در یک هفته اخیر به‌همراه تحولات اقتصادی، شائبه رشد مجدد قیمت دلار را بالا برد اما؛ باید پیش‌بینی اهالی کوچه‌سرمایه‌گذاری را درخصوص نوسان نرخ دلار شنید.
کد خبر : ۲۰۰۵۶۷

نظرسنجی‌ها از روند صعودی ارز حکایت می‌کند

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، نرخ دلار از مدتی قبل چشمک صعود می‌زد و شاهد آن بودیم که هر روز گام‌های کوچک در مسیر رشد بر می‌داشت.

در پی تغییر و تحولات اخیر، شتاب رشد نرخ دلار اندکی نسبت به گذشته سرعت گرفت و به نظر می‌رسد به آرامی بخشی از نگاه‌ها را باردیگر به خود معطوف کرده است.

آبسیم پلاس در همین خصوص نظرسنجی انجام داد و پیش‌بینی سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه را در این خصوص جویا شد.

بر این اساس، ۳۷۲۸ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که ۳۱ درصد پیش‌بینی کردند قیمت دلار تا ماه ژانویه (اواسط دی‌ماه) بین ۱۱۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان خواهد بود.

حدود ۲۲ درصد دیگر اعتقاد دارند شرایط صعودی بر بازار ارز حاکم خواهد شد و نرخ دلار از ۱۲۵۰۰ تومان فراتر خواهد رفت.

بالغ بر ۲۰ درصد رأی دهندگان نگاه متعادل‌تری به این بازار دارند و محدوده قیمتی ۱۲۰۰۰ تا ۱۲۵۰۰ تومان را برای دلار متصور هستند.

نظرسنجی‌ها از روند صعودی ارز حکایت می‌کند

در میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی، ۱۵ درصد نرخ ۱۱۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰ تومان را پیش بینی کردند و ۱۲ درصد بسیار به ثبات موقعیت کنونی اعتقاد دارند و نرخ کمتر از ۱۱۰۰۰ تومان را برآورد کرده‌اند.

در همین خصوص نظر ۷ کارشناس بازار سرمایه و فعال اقتصادی را جویا شدیم.

نادر جزایری:

۱۳۰۰۰ تومان

هر شک اقتصادی همچون رشد نرخ بنزین، باعث افزایش تقاضا برای ارز می‌شود و قیمت دلار را بالا خواهد برد.

پشوتن مشهوری‌نژاد:

۱۳۰۰۰ تا ۱۳۵۰۰ تومان

از نگاه تکنیکال این ارقام قابل لمس است. از نظر سنتی با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز تقاضا برای دلار بالا می‌رود و همچنین با توجه به بودجه سال ۹۹ که دولت تصمیم دارد وابستگی خود را به نفت کمتر کند، چاره‌ای جز بالا بردن دلار ندارد.

مرتضی عباد:

۱۴۰۰۰ تومان

تسویه ارزی دولت و افزایش تقاضا

ولید هلالات:

در حال حاضر نمی‌توان در خصوص برابری ارز و نرخ دلار نظر قاطعی داد اما؛ در مجموع فضا به نفع ریال نیست. اگر فضای سیاسی هم ملتهب باشد، با توجه به این که دوره طولانی دلار در محدود ۱۱۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰ تومان ثابت بوده، شانس بالا رفتن بسیار زیاد است. در مجموع می‌توان گفت روند نرخ دلار صعودی است و حتی اگر فضای سیاسی آرام شود بعید است دلار به روز‌های قبل از آن بازگردد و قطعا نرخ‌های آتی بالاتر از ارقام کنونی خواهد بود. علاوه بر این، با نزدیک شدن به پایان سال میلادی و شمسی، تقاضا برای ارز افزایش می‌یابد و از این جهت روند دلار در ۳ ماه پایانی سال صعودی خواهد بود و این رخداد در سال جاری نیز تکرار خواهد شد.

کیارش فاضل:

۱۲۷۰۰ تومان

بر اساس تحلیل تکنیکال، دلار در سطح ۱۲۷۰۰ تومان مقاومت دارد و در صورتی که از این مقاومت عبور کند، تا محدوده قیمتی ۱۳۵۰۰ تومان خواهد رسید. از نظر بنیادی، دلار معمولا در آبان و آذر ماه با افزایش تقاضا مواجه می‌شود و اگر بانک مرکزی نتواند این تقاضا را کنترل کند، افزایش قیمت ارز محتمل است.

احمد اشتیاقی:

۱۳۰۰۰ تومان

با توجه به تورم انتظاری ناشی از افزایش حامل‌های انرژی و همچنین ثبات در مدت اخیر، به نظر می‌رسد محدوده قیمتی ۱۳۰۰۰ تومان منطقی باشد. علاوه بر این، با توجه به محدودیت صادرات نفت و بحث کاهش تعهدات برجامی، کمتر از رقم ذکر شده نمی‌تواند باشد.

سعید درخشانی:

۱۲۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ تومان

اثر ژانویه و رشد نقدینگی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
توسط ۶کارشناس بورسی انجام شد؛

پیش‌بینی‌ نرخ دلار

مقصد بعدی نقدینگی کجاست؟

گردش صندوق‌ها بر مدار بازار سهام

خرید سهام اولویت نخست سرمایه‌گذاران؛

استراتژی سهامداران

پیشنهادی برای سازمان بورس در جهت ارتقای بازار؛

سهامداران شانه خالی کردند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
بستگی به بازار سرمایه دارداگر بازار مثبت شود بورس می تواند نقدینگی ها را جذب کند و جلوی بالا رفتن دلار را بگیرد چناچه پایین امدن دلار از 19 هزار به 11 هزار نتیجه بالا رفتن بازار سرمایه بود والا هیچ حرکت اقتصادی صورت نگرفته بود.بازار سرمایه نقش کلیدی و اصلی در افزایش و کاهش دلار دارد اگر بازار سرمایه مثل حالا منفی بماند قطعا نقدینگی به بازار دلار خواهد رفت و قیمتش بالای 19 هزار خواهد رسید
سروش
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
سلام با تشکر از دیدگاه دوستان پیش بینی من دلار بین 9800 الی 10400 تومان تا پایان سال خواهد بود اما دلیل این پیش بینی
افزایش نرخ بنزین درآمدی را از این نظر برای دولت نخواهد داشت اما باعث کاهش مصرف 10 الی 15% خواهد شد توانایی فروش
این افت را به دولت خواهد داد فروش این درصد بنزین به فوب خلیج فارس باعث رشد درآمدی دولت خواهد شد و کسری بودجه را کاهش خواهد داد همچنین حذف دلار 4200 از بودجه باز هم کسری بودجه دولت را کاهش خواهد داد و با توجه به شیوه فکری کنترل
در دولت و فرهنگ ایران دولت رو به کنترل ارز خواهد آورد و توانایی بیشتر آنرا هم خواهد داشت حتی پایینتر از قیمت بالا اما در همین محدوده کنترل خواهد کرد زیرا برای سرپا ماندن بسیاری از صنایع ضرر ده ضرورت دارد ....................................................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
در نظر سنجی بیش از 12500 انتخاب کردم و در روزهای گذشته و با ملتهب شدن جو، دلار 12800 را لمس کرد و صندوق طلا از 2900 به 3300 هم رسید...... هر چه به پایان سال و تسویه حساب ارزی و افزایش سفرهای خارجی نزدیک شویم، نرخ دلار افزایش می یابد.