بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دلار ۱۱هزارتومانی بودجه!

طبق شنیده‌ها، دولت در بودجه سال آتی، نرخ دلار را برپایه ۱۱ هزار تومان تعیین کرده که تصور نمی‌شود "شاخص‌کل"، با افت چندانی مواجه شود.
کد خبر : ۲۰۲۳۰۴

دلار ۱۱هزارتومانی بودجه!

نادر جزایری مدیرعامل شرکت کارگزاری بهمن پویا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در ارزیابی رشد شاخص‌کل بازارسرمایه تا پایان آذرماه اظهارکرد: بازار به روند صعودی گذشته خود بازگشته و اعتماد به بازار سرمایه مجددا تزریق شده است.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته حجم معاملات روند افزایشی را به خود گرفته و حمایت مناسبی از بورس صورت گرفته است.

کارشناس بازارسرمایه درخصوص ورود این بازار، به فضای بودجه‌بندی و انتظار برای خروج گزارش‌هایی از این جنس، تاکید کرد: طبق شنیده‌ها، دولت در بودجه سال آتی، نرخ دلار را برپایه ۱۱ هزار تومان تعیین کرده که تصور نمی‌شود "شاخص‌کل"، با افت چندانی مواجه شود.

جزایری به روند متعادل و رو به جلوی بازار و پیشرفت شاخص‌کل اشاره داشت و افزود: اگر روند متعادل‌سازی به عقب بازگردد، طبیعتا سرمایه‌ها و هوش سرمایه تصمیم به فرار از بازار می‌گیرد، در نتیجه اگر پتانسیل‌های بالقوه‌ای در بورس باشد و حمایت از بازار به قوت خود باقی بماند؛ از طرف دولت، فرار سرمایه‌ای را شاهد نخواهیم بود و حرکت صعودی بازار به همین شکل ادامه خواهد داشت و جای نگرانی نیست.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بهمن پویا در رابطه با روند رشد قیمت دلار و تاثیرش بر "شاخص‌کل" بورس و سهم‌ها گفت: حرکت بازار می‌تواند تابعی از رشد دلار باشد، بورس و سرمایه در قیمت‌های بالاتر نیز این حرکت را تجربه کرده و چیزی که پر اهمیت بوده، ثبات قیمت ۱۱هزار تومانی دلار است.

جزایری در خصوص اثر رونق بورس کالا بر بازار عنوان کرد: رونق بورس کالا تابعی از رونق کل اقتصاد است؛ "فلزات" و "ساخت‌وساز" باید در بورس فعال باشند و اهمیت اختصاصی آن نمود پیدا کند، در اینصورت حرکت بورس‌کالا می‌تواند منطقی‌تر به نظر بیاید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بورس اوراق بهادار حرکت رو به جلویی در پیش گرفته و این موضوع نشات گرفته از مباحث قیمت و نرخ پتروشیمی‌ها و محصولات آن بوده اما؛ از سوی دیگر آهن‌آلات نیز حرکت کندتر و سنگین‌تری به خاطر حجم زیاد نقدینگی و رشد ضعیف آن را در بازار احساس می‌کند.

جزایری در پایان در رابطه با اثرگذاری تورم بر بازار سرمایه خاطرنشان کرد تاثیر آن مستقیم است و هرچقدر پول ما بی ارزش‌تر باشد با توجه به رشد تورمی که وجود دارد، سهام‌ها هم ارزشمندتر خواهند بود. سهم‌های کم ارزش هنوز رشد زیادی نداشته اند و پتانسیل لازم برای رشد این سهم‌ها نیز وجود دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر تحلیل گروه مالی اقتصاد بیدار در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"رکود تورمی" به ضرر داخل اما به نفع صادراتی‌ها

با رشد ۵۰۵۴ واحدی شاخص‌کل؛

استارت سبز "بورس"

ارسال نظر