بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

"بورس" بهترین بستر برای فروش اوراق دولتی

یکی از بستر‌های مهم برای فروش دارایی، انبار و اوراق دولتی "بازار سرمایه" است.
کد خبر : ۲۰۲۹۵۶
 
 
 
علیرضا قدرتی، مدیرعامل کارگزاری آوانوین در بررسی روزهای اخیر بازار به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: طی هفته‌های اخیر، با وجود فضای اقتصادی کشور و ترس از بودجه، بورس گارد منفی به خود گرفته و فعالان اقتصادی برای ورود به بازار با تردید مواجه بودند.

وی ادامه داد: ترس از افزایش حامل‌های انرژی، نرخ خوراک و کاهش سایر معافیت‌های مالیاتی بر تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران تاثیرگذار بوده و بازار حرکتی منفی یا تعادل به سمت منفی را طی می‌کرد. 

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ارائه و مشخص شدن زوایای بودجه برای فعالان اقتصادی عنوان کرد: انتظارات منفی که از بودجه می‌آمد محقق نشد و آنچه از دولت و فشار به شرکت‌های بورسی برای تحقق درآمد‌ها انتظار می‌رفت نیز صورت نگرفت. 

وی میزان تقاضا در بازار سرمایه را رو به افزایش دانست و گفت: نکته مهم در بودجه کشور، توصیه و توجه ویژه دولت به فروش دارایی‌ها بود که طی سال اخیر افزایش زیادی را تجربه کرده است.

قدرتی ادامه داد: یکی از بستر‌های مهم برای فروش دارایی، انبار و اوراق دولتی "بازار سرمایه" است؛ دولت به خوبی این موضوع را درک کرده که در صورت روند مثبت بازار سرمایه، قادر به کاهش بخشی از فشار درآمدی خود در سال آینده است که به نظر انتخاب این مسیر درست و عاقلانه است.

وی افزود: گزارش‌های تولید و فروش شرکت‌ها حاکی از وضعیت مناسب آن‌ها بوده و می‌توان گفت بازار سرمایه در حال گذران یک روند و رالی جدید با رشد و سود مناسب خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

پیشنهاد بهارستان

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

سرمایه‌گذاری در "کامودیتی‌ها" و بودجه ۹۹

یک کارشناس اقتصادی اعلام کرد:

بی سابقه ترین آینده فروشی در اقتصاد ایران

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

"اوراق مالی" تهدید "بورس" یا فرصت "بانک‌ها"

ارسال نظر