بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

آتش کوره فلزات زیر تابلوی بورس

ورود نقدینگی و سرمایه به بورس دلیلی بر رکود بازار‌های موازی مانند مسکن و ارز حاصل شده و طبیعتا این اقبال به بازارسرمایه رسیده تا با رشد همراه شود.
کد خبر : ۲۰۴۶۶۵

تیتر: اطمینان به بازار موجب افزایش نقدینگی شد

حسین صالحی کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار به بورس‌نیوز اظهار کرد: با توجه به نگرانی‌هایی که در رابطه با بودجه و افزایش نرخ حامل‌های انرژی وجود داشت بار سنگینی را به شرکت‌ها تحمیل نکرد و از طرفی باعث شد بسیاری از فعالان بازار به این جمع بندی برسند که شرایط تورمی را پیش رو خواهیم داشت، اطمینان به بازار موجب افزایش نقدینگی شد، هم زمان در این مدت قیمت دلار در محدوده ۱۳ هزار تومان تثبیت و قیمت‌های جهانی نیز با رشد آهسته‌ای شرایط مثبتی را دارند.

وی ادامه داد: این عوامل موجب حرکت سهم‌های بزرگ در کنار سهم‌های کوچکی که قبل‌تر روند صعودی پیدا کرده بودند، شد. به نظر نمی‌رسد در رابطه با سهم‌های بزرگ نگرانی خاصی وجود داشته باشد و قیمت و سود سهم‌ها منطقی هست اما، جریان پول روند فعلی و آتی بازار را مشخص می‌کند.

صالحی با اشاره به اینکه در مقطع فعلی اخبار چالشی جز FATF وجود نداشته و به نظر می‌رسد بازار روند مثبتی داشته باشد افزود: قطعا از آهنگ رشد بازار کاسته می‌شود و با رشد کمتری روند صعودی طی می‌شود. در روز گذشته بازار ورود ۲۷۰ میلیارد تومان و در هفته‌های گذشته نیز به طور میانگین بالای ۲۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی را به خود دیده و این نقدینگی پتانسیل مضاعف برای رشد سهم‌ها را به همراه دارد اما؛ هرجایی که احساس می‌شود بنا به دلایل هیجانی و روانی روند ورود پول به بازار متوقف و یا خروج آن را در پی داشته باشد باید عرضه جدید داشته باشیم و شاید استفاده از اهرم گزینه مناسبی نباشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه فلزات شانس بیشتری برای صدرنشین بودن دارند و با اشاره به تاثیرگذاری پارامترهایی، چون دلار بر بازار تصریح کرد: قیمت جهانی تاثیرگذار هست، ورود این حجم از پول به بازار به سبب رکود در بازار‌های موازی حاصل شده و طبیعتا اقبال به سرمایه گذاری افزایش پیدا کرده، اخبار سیاسی نیز همیشه روی بازار سایه می‌افکند.

صالحی در خصوص سرمایه گذاری روی سهم‌های پربازده عنوان کرد: سهم‌های کامودیتی، هلدینگ‌های پتروشیمی، فولادی‌ها، بانک ملت و صنعت نیروگاهی مپنا گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند.

وی در پایان درخصوص رشد شاخص تا ۴۰۰ هزار واحد و تاثیرمتغیر‌های اقتصادی نیز خاطرنشان کرد: این رشد نمی‌تواند حباب باشد شاید بتوان گفت در این مقطع از سال قیمت سهم‌ها از انتظارات بالاتر هست به این دلیل که بازار پیش خور می‌کند و در سهم‌های بزرگ حباب وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش روزانه بازار سرمایه؛

گرمای دلچسب بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

"شاخص" از عسل شیرین‌تر

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

جریان نقدینگی در حوض‌های بزرگ بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تعظیم تحلیل در برابر جریان نقدینگی

ارسال نظر