بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
برخی شایعات نیز در خصوص احتمال عدم انجام معاملات در بازار سرمایه در جریان بازار امروز بوده که بعید به نظر می‌رسد که مورد استقبال مسئولین سازمان بورس قرار بگیرد.
کد خبر : ۲۰۵۵۶۷

حکم‌فرمایی ریسک سنگین

اخبار سیاسی و اقتصاد کلان

به گزارش بورس نیوز، نیمه شب گذشته شاهد حملات موشک‌های زمین به زمین سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق و برخی دیگر از پایگاه‌های نیرو‌های تروریستی ارتش آمریکا بودیم. بر اساس اطلاعیه سپاه پاسداران، در نیمه شب گذشته موشک‌های میان برد جمهوری اسلامی ایران در اقدامی تلافی‌جویانه و انتقام‌آمیز از نیرو‌های آمریکایی و در جهت اثبات توانایی کشورمان در پاسخ به عملیات‌های تروریستی صورت گرفته توسط ارتش آمریکا، اقدام به شلیک چندین موشک به پایگاه عین‌الاسد و برخی پایگاه‌های دیگر در خاک عراق کرده است.

در بیانیه سپاه نسبت به هر گونه پاسخ به این اقدام هشدار داده شده و به کشور‌هایی که هرگونه اقدامی علیه ایران از طریق پایگاه‌های آمریکایی‌ها در این کشور‌ها صورت بگیرد، هشدار قاطع و جدی برخورد نظامی صادر شده است. همچنین در بیانیه سپاه از مردم آمریکا خواسته شده است که نسبت به خروج نیرو‌های نظامی این کشور از منطقه غرب آسیا اقدام و دولت کشور خود را مجبور به ترک نیرو‌های نظامی‌شان کنند.

شاهد توئیت مبهم و ضعیف ترامپ در واکنش به حملات قدرتمندانه کشورمان به پایگاه عین‌الاسد بودیم. وی اعلام کرد که در حال بررسی شرایط بوده و پنتاگون نیز اعلام کرده که در حال ارزیابی خسارت‌های روی داده پس از طلوع آفتاب است. این احتمال می‌رود که تلفات احتمالی انسانی نیرو‌های آمریکایی مورد سانسور خبری قرار بگیرد. همچنین بنابر برخی خبر‌ها تعدادی از هواپیما‌های آمریکایی در این حملات منهدم شده اند.
قیمت جهانی طلا پس از این رویداد به بیش از ۱.۶۱۱ دلار رسید که بالاترین نرخ‌ها از زمان رکود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۰۹ است. قیمت جهانی نفت، اما پس از رسیدن به رکورد‌های بالاتر از ۷۰ دلار و ۷۰ سنت اندکی با کاهش قیمت روبرو شد.

امروز شاهد سخنرانی مقام معظم رهبری نیز خواهیم بود. به نظر می‌رسد که استراتژی دیپلماتیک و نظامی کشورمان پس از ترور سپهبد سلیمانی از جمله موارد مندرج در سخنرانی امروز ایشان باشد. اقدام نظامی کشورمان مورد استقبال عامه مردم قرار گرفته و بسیاری از مردم در پاسی از شب به خیابان‌ها آمده و با شعار الله اکبر از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کردند.

بازار امروز
بازار سرمایه وضعیت نامساعدی را در جریان معاملات دیروز نشان داد و به نظر می‌رسد که امروز نیز وضعیتی مشابه معاملات روز قبل را شاهد باشیم. به هر حال ریسک‌های سنگینی بر بازار حکم فرما شده است و بنا بر اصول اقتصادی و سرمایه‌گذاری، در حال حاضر حفظ اصل سرمایه اولویت اصلی سهامداران خواهد بود. با این حال برخی بر این باور هستند که پاسخ موشکی کشورمان به آمریکا با واکنش آن‌ها روبرو نخواهد بود و این حملات را به مثابه تلافی ایران قبول خواهند کرد و با توجه به فضای سیاسی حاکم بر آمریکا که مخالف جدی هر گونه جنگ جدیدی است، آمریکایی‌ها نسبت به تشدید بحران انگیزه‌ای نخواهند داشت.

برخی شایعات نیز در خصوص احتمال عدم انجام معاملات در بازار سرمایه در جریان بازار امروز بوده که بعید به نظر می‌رسد که مورد استقبال مسئولین سازمان بورس قرار بگیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
استعفای هامونی و شاپور بی کفایت به جهت عدم توانایی در مورد درک صحیح از بازار و زیان سنگین به مردم با باز نگه داشتن بازار مالی. هزاران میلیارد تومان در این 4 روز دود شد و به هوا رفت مدیران نالایق باید پاسخگو باشند.