بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افرایش قیمت بنزین، خودرو را گران کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طبق گفته‌های رئیس جمهور آثار تورم نقطه به نقطه ۲۸ درصد است. از آنجا که خودرو از نظر مصرف با بنزین رابطه مستقیم دارد، بنابراین افزایش قیمت بنزین باعث گران شدن خودرو شد.
کد خبر : ۲۰۸۹۵۶

افرایش قیمت بنزین، خودرو را گران کرد


به گزارش بورس نیوز، ولی ملکی در رابطه با افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: پس از اینکه قیمت بنزین افزایش یافت به دلیل آثار روانی قیمت تمام کالا‌ها نیز رشد کرد. خودرو نیز از این قاعده مستثنا نماند. در واقع افزایش ۲۰ تا ۳۰درصدی قیمت کالا‌ها به دلیل اثر تورمی پس از رشد قیمت بنزین دور از انتظار نیست.

وی افزود: طبق گفته‌های رئیس جمهور آثار تورم نقطه به نقطه ۲۸ درصد است. از آنجا که خودرو از نظر مصرف با بنزین رابطه مستقیم دارد، بنابراین افزایش قیمت بنزین باعث گران شدن خودرو شد.

نماینده مردم مشکین شهر در خانه ملت ادامه داد: فراهم نشدن به موقع نقدینگی قطعه‌سازان یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر بود. در جلسات متعددی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، قطعه سازان و نمایندگان بانک مرکزی داشتیم مقرر شد برای حفظ تیراژ فعلی تولید و افزایش آن، به خودروسازان حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود، اما این اتفاق نیفتاد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر چند پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان تصویب شده، اما اگر پرداخت نشود مشکلات خودروسازان رفع نخواهد شد. تا زمانی که این نقدینگی به قطعه‌سازان تزریق نشود آن‌ها نمی‌توانند نیاز تولید را رفع کنند.

ملکی درخصوص افزایش تقاضا در بازار شب عید گفت: تقاضای مردم در ماه‌های پایانی سال افزایش می‌یابد و به همین علت قیمت خودرو افزایش می‌یابد. این تقاضا موجب می‌شود پرایدی که همه افراد از ۳۰ میلیون تومان شدن آن انتقاد می‌کردند، به سهولت ۶۰ میلیون تومان در بازار به فروش برسد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تحریم یا بدون تحریم، تخته‌گاز بی‌استراتژی‌های خودرویی

کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

فرصتی پیش روی خودروسازان، اما به یک شرط!

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

رشد عجیب نرخ سهم‌ها با کدام منطق!

در گفت‌وگو با یک قطعه‌ساز مطرح شد؛

بدهکاری دولت به خودروساز‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
با سلام چرا سهام سایپا صعود نمی کند؟؟؟؟؟