بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
رئیس هیات مدیره انجمن آلومینیوم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دست صنایع پایین‌دست فولادی کوتاه از بازار

رئیس هیات مدیره انجمن آلومینیوم گفت: افرادی در صف خرید بورس‌کالا قرار می‌گیرند که پول دارند و معمولا سفته‌باز‌ها هستند که اجناس را خریداری کرده و به‌جای بانک‌ها با سود و بهره به صنایع پایین دستی می‌فروشند.
کد خبر : ۲۱۴۲۰۳

فروش اجناس توسط سفته بازها

هوشنگ گودرزی رئیس هیات مدیره انجمن آلومینیوم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، درخصوص مشکلات عرضه این محصولات در بازار درخصوص عدم تامین تقاضا اظهارکرد: مشکلاتی که امروز در بورس‌کالا گریبانگیر فولادی‌ها بوده، آلومینیومی‌ها نیز با آن مواجه هستند چراکه این صنعت سرمایه در گردش به اندازه کافی نداشته و در پی خرید مدت‌دار بوده و خرید مدت‌دار نیز معمولا در بورس انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: افرادی در صف خرید بورس‌کالا قرار می‌گیرند که پول دارند و معمولا سفته‌باز‌ها هستند که اجناس را خریداری کرده و به‌جای بانک‌ها با سود و بهره به صنایع پایین دستی می‌فروشند.

گودرزی تاکید کرد: همین موضوع یکی از اشکالات اساسی در بازار بوده اما؛ همین "بهین‌یاب" نیز انواع و اقسام سعی و خطا‌ها را در چندین سال گذشته انجام داده‌اند که بتوانند مقابل این نوع از عمل و سفته بازی را بگیرند.

وی اضافه کرد: در صنعت آلومینیوم در یک زمانی معاونت وزارتخانه مربوطه و تشکل به این نتیجه رسیدند که فقط به صنایع مصرف‌کننده جنس بفروشند؛ صنایع مصرف‌کننده به دلیل بی‌پولی جنس می‌آمد روی چارت و فروش نمی‌رفت و گله‌مندی صنایع بالادستی بود که می‌گفتند که نمی‌توان پول را تامین کرد؛ مشکل از آنجایی نشات می‌گرفت که سرمایه در گردش وجود نداشت.

رئیس هیات مدیره انجمن آلومینیوم تصریخ کرد: صنایع پایین‌دستی که مصرف کننده‌های مواد اولیه هستند، زمانی که نقدینگی کافی نداشته باشند، مجبور خواهند شد که مواداولیه مورد نیاز خود را از آنجایی خریداری کرده که حتی با ۳درصد اضافه‌تر در ماه تامین کنند و با توجه به توان مالی شان مقداری بر‌می‌دارند تا جنس را تولید کنند و بفروشند تا بتوانند پول را برگردانند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس انجمن تولید کنندگان ظروف یکبار مصرف مطرح کرد:

فرمول قیمت‌گذاری دغدغه مهم" بنگاه‌های پایین‌دست"

کاهش ۷ درصدی مقادیر فروش شرکت در سال ۱۳۹۸؛

رشد نرخ شمش "ارفع"

فروش سال ۹۸ شرکت به بیش از ۳۹۱ هزار میلیارد ریال رسید؛

"فولاد" و کوره‌هایی که داغ‌تر شد

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد؛

دخالت‌هایی که فروشندگان را تضعیف کرد!

ارسال نظر